گوچیو گوچی معروف به گوچی

 

گوچی برندی ایتالیایی برای کالاهای چرم است. این برند بخشی از کمپانی فرانسوی Kering بود. کمپانی گوچی در سال ۱۹۲۱ میلادی در فلورانس توسط گوچیو گوچی تاسیس شد. این کمپانی در سال ۲۰۰۸ میلادی ۴.۲ بیلیون دلار درآمد داشت و به گفته BusinessWeek به جایگاه چهل و یکم در رده‌بندی ۱۰۰ برند برتر Interbrand در سال ۲۰۰۹ رفت و تا سال ۲۰۱۴ در همان جایگاه باقی ماند. گوچی بزرگ‌ترین کمپانی فروش ایتالیایی ست. بر طبق آماری از سال ۲۰۰۹ میلادی، ۲۷۸ شعبه در سراسر دنیا دارد. در سال ۲۰۱۳ میلادی ارزشی معادل ۱۲.۱ بیلیون دلار با فروشی معادل ۴.۷ بیلیون دلار داشت. طبق رده بندی Forbes گوچی بیست و هشتمین کمپانی ارزشمند است. از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی، ریاست کمپانی برعهده الساندرو میشل است.

در اواخر قرن ۱۹ میلادی، کمپانی گوچی از موفق‌ترین کمپانی‌های کالای چرم بود. گوچیو گوچی تحت تاثیر ساک‌های لوکسی شده بود که مسافران در هتلی در پاریس با خود حمل می‌کردند. در بازگشتش به زادگاهش، فلورانس، شهری که شهره به کالاهای با کیفیت و هنرمندان زبده‌اش است، مغازه ای را در سال ۱۹۲۰ باز کرد و مشغول به فروش کالاهای چرم شد. او کارمندانی باتجربه و ماهر را استخدام کرد و خط تولیدی را به راه انداخت.

 

گوچیو گوچی معروف به گوچی

 

همراه با سه پسرش، آلدو، واسکو و رودولفو کمپانی را در میلان و رم نیز گسترش داد. در مغازه‌های گوچی کالاهای چرم با کیفیتی همچون کیف و کفش فروخته می شد.

در دوره جنگ جهانی دوم بیشتر از کتان به جای چرم استفاده شد. سمبلی متشکل از دو G به رنگ‌ها قرمز و سبز داشت. بعد از جنگ به اوج شهرت رسید. علامتی متشکل از نشانی نام خانوادگی‌اش داشت که با روبانی احاطه شده بود.

آلدو و رودولفو گوچی در سال ۱۹۵۳ میلادی با تاسیس شعبه ای در نیویورک کمپانی را گسترده تر از پیش کردند. بازیگران و مسافران شهیر ایتالیا در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی مسبب تبدیل شدن گوچی به کمپانی بین‌المللی شدند. عکس‌های بازیگران مشهور درلباس‌ها و کفش‌های گوچی نامی جهانی برای این کمپانی به ارمغان آورد.

گوچی طرح‌هایی خاص را به بازار عرضه کرد و به همین دلیل در اوایل قرن ۲۱ بیشترین کپی از محصولاتش یافت می‌شد. پوست خوک و حیوانات دیگر از مهمترین عناصر استفاده شده در ساخت محصولات این برند است. کیف‌ها همه ساخته شده از ساتن و ضد آب هستند. بامبو اولین بار در سال ۱۹۴۷ میلادی برای ساخت دسته کیف‌ها استفاده شد. در سال ۱۹۶۴ طرح پروانه‌ای گوچی معرفی و با طرح‌های لوکسی از گل تکمیل شد. مجموعه کیف‌های رولز رویس در سال ۱۹۷۰ میلادی معرفی شدند. ساعت، زیورلات، کراوات و عینک در طی زمان به خط تولید این کمپانی افزوده شدند. از معروف‌ترین محصولات گوچی کمربند است که سگک آن از لوگوی کمپانی ساخته است. موریتزیو گوچی، پسر رودولفو، در سال ۱۹۸۳ مدیریت کمپانی را برعهده گرفت و عمویش آلدو را برکنار کرد. وی مدیری نالایق بود و شکست خورد. در سال ۱۹۸۸ میلادی مجاب شد که کمپانی خانوادگی رابه کمپانی بحرینی بفروشد. موریتزیو در سال ۱۹۹۵ میلادی در میلان به قتل رسید و همسرش مشکوک به استخدام قاتلین شوهرش بود.

 

گوچیو گوچی معروف به گوچی

 

همانطور که در دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام شد، فریدا جیانینی و پاتریزیو د مارکو از کمپانی جدا شدند. در سال ۲۰۱۵ الساندرو میشل به عنوان مدیر نوآوری انتخاب شد. او مسئول چهره جهانی گوچی است. در سال ۱۹۷۲ میلادی در رم به دنبا آمد و درس فشن را خواند. در طی ۱۲ سال حضورش در کمپانی گوچی از سال ۲۰۰۲ میلادی، جایگاه های متفاوتی داشت. در سال ۲۰۰۶ میلادی مسئول بخش چرم بود ، در سال ۲۰۱۱ میلادی ارتقا گرفت.

تغییر مسیر کمپانی در اواخره دهه ۸۰ گوچی را به نامی شاخص بدل کرد. در اکتبر ۱۹۹۵ برندی عمومی شد. سال ۱۹۹۷ نیز سالی موفق بود چرا که گواهی تولید ساعت را دریافت کرد. دفاتر اصلی گوچی در فلورانس هستند و شعباتی در میلان، پاریس، لندن، هنگ کنک، ژاپن و نیویورک دارد. در سال ۱۹۸۹ میلادی موریزیو، ملو را به استخدام کمپانی درآورد. مدیریت قسمت آمریکایی کمپانی برعهده دومینیکو دوسل بود. تیم نوآور از جفری بین، کالوین کلین و تام فورد تشکیل شده بود.

بعد ازکناره‌گیری فورد، سه طراح جدید به گوچی اضافه شدند تا با موفقیت کمپانی به کار خود ادامه دهد. جان ری، الساندرا فاچینتی و فریادا جیانینی از بین تمام کسانی که زیر دست فورد کار می کردند انتخاب شدند. فاچینتی مدیر نوآوری بخش بانوان در سال ۲۰۰۴ شد و ۲ فصل از لباس‌ها را طراحی کرد. ری برای سه سال مدیر نوآوری بخش مردانه بود و جیانینی ۳۲ ساله که مدیر بخش لوازم جانبی بود، مدیر نوآوری کل محصولات شد. در سال ۲۰۰۹ پاتریزیو دی مارسو جایگزین مارک لی شد و مدیریت کمپانی گوچی را برعهده گرفت. مدیریت کمپانی در دسامبر سال ۲۰۱۴ به مارکو بیزاری داده شد و از ژانویه سال ۲۰۱۵، الساندرو میشل مدیر نوآوری گوچی‌ست.

 

گوچیو گوچی معروف به گوچی

 

آلدو گوچی در بازارهای جدیدی همچون همکاری با American Motors Corporation AMX قدم گذاشت. در سال ۱۹۷۱ این همکاری آغاز شد و AMC اولین کمپانی اتومبیل آمریکایی بود که مجموعه‌ای لوکس از طراحی معروف را ارائه می‌داد. با اینه در ایتالیا ماشین‌های اسپورت طرفدار بیشتری داشتند ولی گوچی تمرکزش را بر ماشین‌های هونت گذاشت. در این مدل اتومبیل‌ها از خط‌ های سبز و قزمز در روکش صندلی‌ها و داخل درها استفاده شد. در سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ سدان مدلی با طراحی گوچی ارائه کرد. تمام داخل اتومبیل با طراحی و استفاده از محصولات گوچی ساخته شد. در سال ۲۰۱۱ میلادی مصادف با صد و پنجاهمین سالگرد یگانگی ایتالیا و ۹۰ سالگی گوچی، کمپانی گوچی و فیات Fiat اتومبیلی را در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه کردند.

گوچی موزه ای به وسعت ۱۷۱۵ مترمربع را در Palazzo della Mercanzia راه اندازی کرد تا قدمت ۹۰ ساله‌اش را در آن به نمایش گذارد.

 

گوچیو گوچی معروف به گوچی

 

اولین عطر کمپانی گوچی با نام Gucci No. ۱ در سال ۱۹۷۴ میلادی عرضه شد. کمپانی Gucci نام ۵۰ عطر را در لیست دارد که نخستین آن‌ها مربوط به سال ۱۹۷۴ و آخرینشان در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی خواهد شد. عطرهای Gucci با همکاری میشل آلمایراک، دومینیک روپیون، آنتوآن مزاندیو، گای روبرت، کارین دوبرویل، موریس روسل، الیاس ارمندیس، جیوادان و لورنزو ویلورسی ساخته می‌شوند.

 

 

در ادامه برای خرید عطر از برند معروف گوچی با ما همراه باشید.

 

گوچیو گوچی معروف به گوچی

 

 

خرید عطر زنانه گوچی ENVY ME 2

در سال ۲۰۰۶ میلادی عطر زنانه گوچی انوی می 2 مدل جدیدتری از عطر Envy Me در کشور ایتالیا تولید و معرفی شد. از ترکیب نت‌های آغازین روغن درخت پرتقال، گل بنفشه و مگنولیا و نت‌های میانی را هلیوتروپیوم و گل رز بلغاری و نت‌های پایه شامل وانیل، نعنا هندی و چوب صندل تشکیل شده‌ است.

 

خرید عطر زنانه گوچی FLORA GORGEOUS GARDENIA

در سال 2012 میلادی عطر زنانه گوچی فلورا گورجس گاردنیا در کشور ایتالیا تولید و معرفی شد. کمپانی Gucci به کلکسیون جدیدی از عطرها تحت مدیریت خلاق فریدا جیانی دست یافت و آن را Flora by Gucci Garden نامید. این کلکسیون شامل پنج شکوفه متفاوت می شود که بر روی روسری معروف پرنسس موناکو نقش بسته‌اند. این پنج مدل متفاوت به خاطر بوی تازه شان با نام‌های زیر شناخته میشوند: Glorious Mandarin, Gracious Tuberose, Gorgeous Gardenia, Glamorous Magnolia.
 نکته مهم در ساخت این عطرها، ایجاد تمایز بینشان بود. هدف بازتاب وجوه متفاوت یک زن بود.

 

خرید عطر زنانه گوچی GUCCI GUILTY POUR FEMME

در سال ۲۰۱۰ میلادی عطر زنانه گوچی گیلتی در کشور ایتالیا معرفی و ساخته شد. که از ترکیب نت‌های آغازین فلفل صورتی، پرتقال ماندارین و نت‌های میانی را یاس بنفش، هلو و گل شمعدانی و نت‌های پایه شامل عنبر کهربایی و نعنا هندی تشکیل شده‌ است.

 

خرید عطر مردانه گوچی GUCCI BY GUCCI POUR HOMME

در سال 2008 میلادی عطر مردانه گوچی بای گوچی پورهوم در کشور ایتالیا معرفی شد. این عطر با ترکیب نت های آغازین گل بنفشه, سرو, میوۀ ترنج و نت های میانی گل یاس, تنباکو و نت های پایانی چرم, لامی, عنبر کهربایی, صَمغ کُندُر, پتچولی یا نعنا هندی تشکیل شده است.

 

خرید عطر مردانه گوچی GUCCI BY GUCCI SPORT 

در سال ۲۰۱۰ میلادی عطر مردانه گوچی بای گوچی اسپورت در کشور ایتالیا معرفی و تولید شد. این عطر با ترکیبات نت های آغازین سرو, پرتقال ماندارین, گریپ فروت و نت های میانی انجیر, میوه ارس, هل و نت های پایانی گل ختمی مشک, پتچولی یا نعنا هندی, علف هائیتی تشکیل شده است.

 

خرید عطر مردانه گوچی GUCCI GUILTY POUR HOMME

در سال 2010 میلادی عطر مردانه گوچی گیلتی در کشور ایتالیا معرفی و تولید شد. این عطر با ترکیب نت های آغازین لیموترش, اسطوخودوس و نت های میانی گل پرتغال آفریقایی و نت های پایانی سدر ویرجینیایی, پتچولی یا نعنا هندی تشکیل شده است.

 

خرید عطر مردانه گوچی GUCCI POUR HOMME II

در سال 2007 میلادی عطر مردانه گوچی پورهوم 2 در کشور ایتالیا معرفی و تولید شد. این عطر با ترکیب نت های آغازین میوۀ ترنج, گل وحشی بنفش و نت های میانی فلفل فرنگی شیرین, چای سیاه, دارچین و نت های پایانی مُرّ یا مرّ مَکّی یا مرّ حجازی, برگ تنباکو, مشک, درخت زیتون تشکیل شده است.  

 

خرید عطر زنانه گوچی GUCCI BY GUCCI

در سال 2007 میلادی عطر زنانه گوچی بای گوچی در کشور ایتالیا معرفی و تولید شده است. این عطر با ترکیبات نت های آغازین گلابی, گواوا و نت میانی گل تیاره و نت های پایانی عسل, مشک, پتچولی یا نعنا هندی تشکیل شده است.

 

خرید عطر زنانه گوچی GUILTY INTENSE

در سال 2011 میلادی عطر زنانه گوچی گیلتی اینتنس در کشور ایتالیا معرفی و تولید شده است. این عطر با طبع ملایم و رایحه شیرین مناسب استفاده در همه ی روزهای سال می باشد.

 

محصولات برند گوچی را می توانید اینجا ببینید و سفارش دهید.