بسیاری از خانم ها در زندگی روزمره، چهره ی خود را با لوازم آرایشی بهداشتی می آرایند و جذابیت خود را دو چندان کرده و ظاهری زیبا از خود به نمایش می گذارند. با این حال همیشه دانستن این مطلب خالی از لطف نیست که چه نوع آرایشی جذاب ترین و به یادماندنی ترین سیما را برای شما در چشم دیگران ایجاد می کند. مطمئناً اگر مردم از تأثیرات اجتماعی و روانشناختی آرایش صحیح در افراد آگاه بودند، در انتخاب و خرید محصولات آرایشی و استفاده مناسب از آن دقت بیشتری می کردند.
هر چهره نیاز به آرایش متناسب با فرم مخصوص خودش را دارد.


افراد فرم صورت متفاوتی دارند و گاهی اوقات آنچه اتفاق می افتد این است که ما سعی می کنیم چهره ی خود را مشابه با ظاهر افراد مشهور جهان بیارائیم که در نهایت نه تنها آرایش صورت ما بد و زشت بلکه ممکن است عجیب و غریب هم نیز به نظر برسد، چرا که ممکن است شما فرم صورت هنرمندان مشهور را نداشته باشید یا ممکن است از مهارت های آرایشگری لازم به حد کافی و حرفه ای برخوردار نباشید و یا حتی چهره ای معمولی داشته باشید. بنابراین در حالی که آرایش صورت خود را با محصولات آریشی انجام می دهید، توجه به این نکته ضرورری است که به نوع فرم صورت خود نگاهی بیندازید. برای این منظور، مقاله ای آماده کرده ایم که چگونگی شناخت فرم چهره را به آسانی برای شما فراهم می کند و به شما می آموزد که چگونه می توان شکل چهره خود را شناخت؟ پس برای دانستن مطالب جذاب آرایشی در ادامه با ما همراه باشید.
 

 

 

 آرایش متناسب با انواع فرم های صورت

 

 

آرایش برای فرم های مختلف صورت

اشکال مختلف صورت

بیایید اطلاعات عمیق ترو دقیق تر در مورد فرم های صورت و آرایش صحیح مرتبط با آن داشته باشیم که فرد باید برای رسیدن به یک آرایش ایده آل آن ها را اجرا کند:

 

1. آرایش برای صورت های بیضی شکل

رایج ترین شکل صورت، شکل "بیضی" است. من خودم این فرم صورت را دارم، بنابراین می خواهم فوراً به قسمت جذاب موضوع برسم! 

 

  • هدف اول در صورت هایی با فرم بیضی این است که صورت بیشتر کشیده به نظر برسد، تا اثر بیضی شکل صورت به حداقل برسد. برای این منظور، اگر شما ویژگی های شاخصی در صورت دارید، باید تمرکز بیشتری روی آن ها انجام دهید. بیشتر افرادی که صورت بیضی دارند معمولاً بینی نوک تیز و تیز ندارند. بنابراین بعد ازمرحله ی اصلی که انتخاب و خرید لوازم آرایشی و گریم است به مراحل دیگر می پردازیم، بعد از استفاده از کرم، کاری که باید انجام دهید این است که مقداری کانتورینگ بین انگشت شست و انگشت اول خود قرار دهید و سپس از بالا به پایین روی بینی بکشید (منظور طرفین بینی است). به این ترتیب سایه های تیره در کناره های بینی ایجاد می شود و قسمت بالایی آن  با استفاده از هایلایت به صورت بهتر و بلندتر به نظر می رسد. این یک ترفند آرایشی است که هر آرایشگر برای صورت های بیضی شکل استفاده می کند.

 

  • گزینه بعدی ابروها هستند، ابروهای با قوسی رو به بالا می توانند شکل بیضی بیشتری به صورت دهند. بنابراین شکل طبیعی استخوان های ابرو را دنبال کنید و از این طریق آن ها را با ابزار مناسب مانند تیغ ابرو و موچین اصلاح کنید.

 

  • در حالی که آرایش چشم یا لب را با محصولاتی مانند ریمل، خط چشم، مداد چشم، فرمژه، مژه مصنوعی رژلب، بالم لب و .. انجام می دهید، روی یکی از این دو ویژگی شاخص تمرکز کنید، یا چشم ها یا لب ها و ویژگی دیگر را ساده نگه دارید.

 

  • از رژگونه یکی دیگر از لوازم آرایشی پرطرفدار بین بانوان استفاده کنید تا صورت شما کمی کشیده به نظر برسد. حال نوبت گونه ها است، از رژگونه برای ایجاد خطوط و نه روی سیب های گونه خود استفاده کنید. این یک تکنیک خوب و حرفه ای است که چهره شما را براق و شیک نشان می دهد! و یک چیز دیگر، شما می توانید کمی از رژگونه در کنار چانه خود استفاده کنید، نه در جلو! این کار باعث افزایش بیشتر این اثر می شود!

 

 

آرایش متناسب با انواع فرم های صورت

 

 

2. آرایش برای صورت های مستطیل شکل

خوب، من این شکل صورت را ندارم اما دوستم این فرم صورت را دارد و من دیده ام که او از چه محصولات آرایشی و گریم و ترفندهایی برای داشتن آرایشی جذاب انجام می دهد، خوب او همچنین یک شخص فعال در اینترنت است و از سایت های معتبر ترفندهای بسیاری برای انواع آرایش و گریم ها می آموزد.

در اینجا یک مورد تست شده وجود دارد، من مطمئن هستم که آن را دوست خواهید داشت. اگر صورت شما مستطیل است، اولین و مهمترین انگیزه شما نشان دادن بیضی شکل  شدن صورت خواهد بود. ابروها را کمی از حالت طبیعی استخوان های ابرو خود قوس دهید. با این کار صورت شما کمی بیضی شکل و گرد به نظر می رسد.

 

  • از رژگونه مایل به صورتی (روشن) روی قسمت های استخوانی گونه استفاده کنید (این مورد صورت را تپل تر نشان می دهد.) و از سایه تیره و گلگون آن روی سیب های گونه استفاده کنید.

 

  • با استفاده از دو مرتبه فر کردن (قبل و بعد از استفاده از ریمل مژه و ابرو) مژه های خود را بلندتر و چشمگیرتر نشان دهید. با این کار حتی ممکن است مژه های تیره تری را تجربه کنید.

 

  • سعی کنید لب هایتان کم رنگ و صورتی گلگون باشند، همه ی این ها به شما کمک می کند صورت بهتر و گردتری داشته باشید و همچنین صورت شما پرتر به نظر برسد.

 

  • لبه های تیز صورت را با استفاده از کانتورینگ به حداقل برسانید. (مانند کناره های فک و اگر بینی شما کاملاً تیز است، روش متناوب را دنبال کنید.)

 

  • حال نوبت به آرایش بینی می رسد، مانند صورت بیضی شکل با کانتورینگ سایه ایجاد می کنید، در اینجا شما باید یک روش سایه زنی رو به بالا را با هایلایت دنبال کنید، از سایه انداختن در دو طرف بینی استفاده نکنید بلکه بگذارید تا در پایه پوشانده شود. قسمت بالای استخوان بینی را با کانتورینگ به اصطلاح با براش جارو کنید.

 

3. آرایش برای صورت های قلبی شکل

در اینجا چند نکته آرایش برای این فرم صورت آورده شده است. اگر مانند اکثر صورتهای قلبی شکل یک فک مخروطی و پیشانی پهن دارید، اولین تمرکز شما باید این باشد که توجه را از پهن بودن پیشانی دور کنید. شما می توانید ویژگی های خاص صورت را با استفاده از هایلایت برجسته کرده و برخی دیگر را رد کنید تا کاملاً به این شکل صورت به تعادل برسد.

 

  • از کانتورینگ یا کرم پودر (فونداسیون) تیره تر به رنگ پوست در امتداد کناره های شقیقه ها و پایین چانه استفاده کنید. همچنین از یک پودر برجسته  یا هایلایت در بالای بینی استفاده کنید. بینی را با کانتورینگ سایه بزنید و مقداری رژگونه با رنگ ملایم و جذاب به گونه ها اضافه کنید تا استخوان های گونه بلند و برجسته شود که برای این فرم صورت آرایشی بسیار متناسب است.

 

  • به لب های خود بیشتر از چشمانتان تمرکز کنید. از رژ های لب براق و درخشان و همچنین رژ لب های پررنگ استفاده کنید تا تمرکز روی لب ها باقی بماند و روی برق زدن فک نباشد.

 

  • چشم ها را با محصولات آرایشی و گریم بیش از حد دودی نکنید، حتی اگر برای یک آرایش دودی شبانه آماده می شوید بهتر است از سایه های روشن تر استفاده کنید.

 

  • با ردیابی خطوط گونه، استخوان های گونه خود را با کانتورینگ گریم کنید.

 

  • سایه ای ملایم از رژگونه را برای افزودن رنگ به سیب های گونه خود استفاده کنید.

 

4. آرایش برای صورت های الماسی

بزرگترین نگرانی بانوان در مورد آرایش برای اشکال مختلف صورت این است که بسیار متناسب به نظر نمی رسند و این امر دستیابی به ظاهری جذاب و خیره کننده را بسیار دشوار می کند! 

 

  • از محصولات آرایشی و گریم برای روشن شدن وسط صورت خود که باعث جلب توجه به مرکز صورت شما می شود استفاده کنید. یک پایه مایع سبک تر یا پودر برجسته مانند هایلایت به شما کمک می کند تا با سهولت به این اثر برسید. آن را به پیشانی، پل بینی و مرکز چانه بمالید تا توجه را به قسمت مرکزی صورت جلب کنید.

 

  • با استفاده از پودر برنزر یا زیرساخت کمی تیره تر، بالای پیشانی، جلوی چانه و زیر استخوان گونه را کانتور کنید تا عرض  صورت را به حداقل برسانید و نمای متناسب تری به صورت دهید.

 

5. آرایش برای صورتهای گرد

صورت گرد طول و عرض برابر دارد. بنابراین وقتی صحبت از آرایش می شود، باید توهم طول را ایجاد کنید. کانتورینگ مناسب برای این شکل صورت بسیار مهم است.

 

  • یک برنزر وقتی روی شقیقه ها و زیر خط فک قرار می گیرد می تواند به عنوان کانتورعمل کند. با این کار توهم صورت بیضی شکل ایجاد می شود. همچنین  پیشانی، زیر چشم و چانه را با هایلایتر برجسته کنید تا توجه را به مرکز صورت خود جلب کنید.

 

  • رژگونه را می توان درست در زیر استخوان گونه قرار داد تا آنها در جای درست خود استفاده شوند، یا آن را مستقیماً روی سیب های گونه ها بمالید تا شکل کامل آنها برجسته شود. رژگونه را در حرکات رو به بالا بزنید تا کمی اثر کشیدگی ایجاد کند.

 

در فرم صورت های گرد در مورد رنگ ها باید کمی بیشتر دقت کرد زیرا رنگ های روشن فقط گردی صورت را برجسته می کنند. از این ترفندهای اثبات شده در مورد آرایش و گریم صحیح برای اشکال مختلف صورت استفاده کنید تا آرایش صورت شماعالی و ایده آل باشد و به بهترین شکل ممکن به نظر برسید و از آن لذت ببرید! و امیدوارم این نکات مربوط به آرایش برای اشکال مختلف صورت به شما کمک کند تا بهترین آرایش را انجام دهید! در ضمن شما می توانید لوازم آرایشی و گریم اورجینال را در کمترین زمان ممکن از سایت اینترنتی و تخصصی آرانیکا خریداری کنید.