عوامل مختلفی در انتخاب نوع خاصی از عطر یا ادکلن دخیل هستند. برخی از این عوامل شامل سلیقه شخصی، فرهنگ یا حتی فصل سال است. وقتی صحبت از فصل می شود، برای خرید عطر خوب است بدانید، عطرهای خاصی برای فصول خاص مانند بهار و تابستان و همچنین پاییز و زمستان تولید و به بازار رقابتی جهان عرضه شده اند.


درجه حرارت تأثیر زیادی بر نحوه درک عطرهای خاص دارد. به عنوان مثال دمای بالای تابستان نت های عطر را تشدید می کند، در حالی که فصل سرد تبخیر آنها را سخت تر می کند. این یکی از تفاوت های بسیار است که ما در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.


با غروب خورشید در تابستان 1400، جهان سبک خود را تغییر می دهد. لباس های خنک با ست های ژاکت خرید و فروش می شوند و کفش های پاشنه بلند شیک با بوت های تا مچ پا جایگزین می شوند. این تغییر زیبا ادامه پیدا می کند تا جایی که هوای سردتر، تنوع بیشتر و بیان بیشتر را امکان پذیر می کند. در مورد عطر، پاییز یکی از بهترین زمان ها برای آزمایش است. مطمئناً همه آن شربت های خوش طعم و ادکلن های سبک برای سفر به ساحل عالی بودند، اما پاییز باعث رایحه هایی می شود که برای خود یک تجربه است.

عطرهای سرسخت و ماندگار، ضیافتی برای حواس است. نت هایی مانند کهربا، تنباکو، بخور و چرم برای تابستان بسیار زیاد است، اما در پاییز کاملاً احساس می شود. این فصل نیاز به غذاهای لذیذ، گلهای مست کننده و رایح های مملو از نت های چوبی دارد. 
 

 


 

راهنمای انتخاب و خرید عطر و ادکلن مناسب پاییز و زمستان

 

چگونه یک عطر برای پاییز انتخاب کنیم؟

ما عطرهای خود را با توجه به روحیه، لباس و محیط خود انتخاب می کنیم. اما بسیاری از ما نیز عطرهای خود را با توجه به فصل انتخاب می کنیم. بنابراین در پاییز چه عطری باید بپوشید؟ در اینجا چند توصیه برای انتخاب عطر مناسب برای روزهای سرد و تاریک پاییز آورده شده است! 

 

  • رایحه ای گرم و آرامش بخش را انتخاب کنید 

درست همانطور که در فصول سرد پاییز لباس های حریر و نازک را با ژاکت های بزرگ، کت، کلاه، شال و ... تغییر می دهید، عطری می خواهید که همان احساس گرم و مبهم را ایجاد کند. برای خود عطری دنج پیدا کنید که مانند پیله شما را در بر می گیرد و شما را در برابر این روزهای سخت تر و سردتر محافظت می کند. برای مثال عطرهای مشک دار زیر را امتحان کنید.

 

خرید عطر زنانه آنتونیو باندراس HER GOLDEN SECRET 

خرید عطر مردانه ادو تویلت مردانه یوهان بی ELEGANT GOLD

 

  • یک ادو پرفیوم انتخاب کنید 

به طور کلی انتخاب و خرید عطر با غلظت یک Eau de Parfum (EDP) در پاییز و زمستان ترجیح داده می شود تا ادو تویلت معمولی و ادکلن برای شما! از آنجا که ادو پرفیوم غلظت عطر بالاتری دارد، با ماندگاری بهتر، پراکندگی خوب، قدرت و شدت بیشتری همراه است که برای مقابله با این روزهای سرد بسیار مناسب است. 

 

  • به دنبال یک عطر چوبی، تند، چرم یا شرقی باشید

از آنجایی که این خانواده بویایی نت های قوی تری دارند، اجازه می دهند تا رایحه ثابت شده و در طول شبانه روز ماندگار شود. بنابراین اسپری آنها روی لباس، مانند روسری یا ژاکت، جلوه ای عالی خواهند داشت. مواد لازم برای مراقبت عبارتند از: چوب صندل، پتچولی یا نعنا هندی، نت های چرمی، بنزوئین، عسل، دانه تونکا و انواع ادویه جات مانند دارچین و هل. برای مثال عطرهای زیر را امتحان کنید، این عطر وانیلی است که احساس می کنید در چای می نوشید و در تمام طول روز به شما آرامش می بخشد.

 

خرید عطر زنانه روبرتو کاوالی  ROBERTO CAVALLI ESSENZA

خرید عطر مردانه کالوین کلین  EUPHORIA LIQUID GOLD

 

 

 

 

راهنمای انتخاب و خرید عطر و ادکلن مناسب پاییز و زمستان

 

 

نحوه انتخاب عطر زمستانی

 

  • اصول را درک کنید

در تابستان همه چیز مربوط به عطرهای سبک است، تنها راه حل منطقی این است که در زمستان عطرهای سنگین را انتخاب کنید. اگرچه مشخص است که عطرها در تابستان تبخیر می شوند، اما در ماه های سردتر خیلی سریعتر محو می شوند زیرا پوست خشک است. به همین دلیل توصیه می شود که عطر سنگین تری به برای ماندگاری بیشتر به پوست ما اسپری شود.

 

نکته دیگری که هنگام انتخاب عطر زمستانی باید به آن توجه داشته باشیم نت های پایه است. عطرها از نت های بالا، میانی و پایه تشکیل شده اند. ما بر نت های اصلی یا همان پایانی  تأکید می کنیم زیرا آنها سنگین ترین قسمت عطری هستند که محو شدن آنها بیشتر طول می کشد. برخی از رایحه های رایج پایه که باید برای زمستان اولویت بندی کنید عبارتند از چوب صندل، وانیل و پتچولی یا نعناع هندی.

 

همچنین مطمئن شوید که به جای ادکلن، یک عطر یا ادو پرفیوم انتخاب می کنید. ادکلن ها 5% رایحه دارند، در حالی که ادو پرفیوم حدود 15 تا 18% رایحه دارد. با این حال ممکن است عطرها تا 30% رایحه داشته باشند. در نتیجه، رایحه قوی تر و سنگین تر در زمستان ضروری تر از تابستان است.

 

  • یک گروه بویایی زمستانی را انتخاب کنید

زمستان زمانی است که هوا سرد است و طعم های گرم فراوانی برای انتخاب وجود دارد. به بهترین نمونه عطر، مناسب برای شب یلدا فکر کنید. به همین ترتیب عطری را در فصل سرد انتخاب کنید که از نظر عطر شبیه به دسر مورد علاقه شما باشد. به طور دقیق تر عطرهای لذیذ همان چیزی هستند که شما باید به دنبال آن باشید زیرا شیرین هستند و ما را به یاد چیزهای شیرین می اندازند. برخی از بهترین عطرهای خوشبو که می توانید الگو بگیرید:

 

خرید عطر ادو پرفیوم زنانه پرادا PRADA CANDY

خرید عطرادو پرفیوم زنانه گرلن LA PETITE ROBE NOIRE COUTURE

 

اگر چیزی گرم را ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم رایحه تند را انتخاب کنید. برخی از رایج ترین ادویه جات زمستانی که ممکن است به آنها وابسته باشید شامل جوز هندی، هل یا دارچین هستند. این نوع رایحه ها شرقی محسوب می شوند که رایحه ای عجیب و غریبی دارند. یک نمونه کلاسیک از این عطر زنانه گرلن SHALIMAR است.


رایحه های خاکی و چوبی نیز به دلیل رایحه سنگین و غنی که دارند، ما را به یاد سوختن چوب و درختان کاج می اندازد. این رایحه ها برای فصل زمستان ایده آل هستند. سایر انتخاب ها شامل خزه بلوط، صمغ لادن فرانسوی و پتچولی یا نعنا هندی است. آنها گاهی اوقات با مرکبات ترکیب می شوند.

 

  • نمونه عطر مورد نظر را بگیرید

پس از آشنایی با رایحه ای که بدنبال آن هستید، وقت آن رسیده است که از عطر ایده آل خود نمونه بگیرید. برای جستجوی رایحه دلخواه خود، می توانید امتحان و خرید عطر را بصورت آنلاین امتحان کنید. این انتخاب برای کسانی است که اغلب در پیشخوان عطر فروشی غرق می شوند. بنابراین برای کاهش استرس، آزمون های آنلاین یک گزینه قابل کنترل تر هستند. این مکان خوبی برای شروع قبل از خرید است. کافی است یک جستجوی ساده از یک مسابقه عطر را از طریق هر موتور جستجو انجام دهید، نتیجه بسیار خوب خواهد بود.

 

اگر می خواهید مستقیماً به خرید عطر بروید و چند نمونه روی نقاط نبض دار بدن اسپری کنید، پیشنهاد می کنیم بدون استفاده از عطرهای قبلی خود وارد بازار شوید. این بدان معناست که از قبل از لوسیون بدن یا شستشوی بدن استفاده نکنید. به این ترتیب، ایده بهتری در مورد نوع رایحه ای که متعلق به عطر مورد نظر شما است خواهید داشت.

 

برای خرید عطر نمونه خاصی را روی پوست خود اسپری کنید، ترجیحاً مچ دست. شما به ویژه می خواهید بدانید که چگونه یک عطر خاص با پوست و شیمی کلی بدن شما در تعامل است. چه راهی برای شناختن عطر مناسب شما بهتر از استفاده از آن بر روی پوست خود است؟

 

اگر می خواهید نمونه های دیگر را امتحان کنید، به جای استفاده از مچ یا بازوی دیگر، سعی کنید روی یک کارت یا یک چوب تست کنید. معمولاً دانه های قهوه نت ها را از بین می برند تا سوراخ بینی شما را از بوی قبلی پاک کرده و به شما کمک کند بین عطرها بهتر رمزگشایی کنید.