نحوه انتخاب عطر

فردی تعریف می کرد: در سفر اخیرم به آتلانتا، آخرین نفری بودم که سوار هواپیما شدم. از مهماندار پرسیدم آیا می توانم کیفم را چک کنم و وقتی دستش را برای برداشتن چمدانم برد، بلافاصله سرش را بلند کرد و گفت: "بوی فوق العاده ای داری !"


حالا من یک مرد متاهل هستم، اما باید اعتراف کنم که این تعریف از طرف یک زن زیبا باعث شد در تمام پرواز احساس خوبی داشته باشم.
و به همین دلیل انتخاب و خرید عطر مناسب برای آقایان مهم است. عطر بخشی نامرئی از سبک شخصی ما است و تأثیر بسزایی در دید و یاد مردم از شما دارد.
خرید یک عطر خوب مزایای بی شماری از جذابیت بیشتر شما گرفته تا کمک به کاهش استرس و اعتماد به نفس بیشتر را ارائه می دهد و با این وجود 80 درصد مردان به طور مرتب از عطر استفاده نمی کنند!

 

 

راهنمای خرید عطر برای آقایان

 


چرا اینطور است؟
من احساس می کنم دلیل اصلی آن فقدان اطلاعات اولیه و آموزش است. اکثر مردانی که از ادو کلن و عطر استفاده می کنند، این کار را انجام می دهند زیرا پدر یا الگویی دارند که آنها را با این تمرین آشنا کرده است. در جهان صنعت عطر تحت سلطه زنان است و اکثر مردان از اصطلاحات بی اطلاع هستند.
علاوه بر این، ترس شدید از استفاده بیش از حد از عطر و عواقبی که می تواند بر شهرت ما داشته باشد وجود دارد. هیچ کس نمی خواهد به عنوان "پپه لو پیو" شناخته شود. خوشبختانه دانش عملی در مورد نحوه درک عطر و استفاده از آن به راحتی در دسترس است و ما امروز آن را در اختیار شما قرار می دهیم!

 

چرا از عطر استفاده کنید

خرید عطر و استفاده از آن نه تنها جذابیت شما را افزایش می دهد، بلکه اعتماد به نفس شما را به طور کلی افزایش می دهد.
خرید عطر مناسب و پوشیدن آن، شما را برای زنان جذاب تر می کند. در ملاک های انتخاب همسر، بویایی برای زنان مهمتر است. در یک مطالعه اروپایی نشان داده شد که در حالی که نشانه های بصری برای مردان در انتخاب همسر مهمتر است، رایحه قوی ترین عامل برای زنان در انتخاب مردان است. یک مرد قبل از هر چیز از چشمان خود استفاده می کند، در حالی که یک زن از بینی خود استفاده می کند. (حتی اگر متوجه آن نشود!)


علاوه بر این زنان حس بویایی بهتر و دقیق تری دارند. از بدو تولد زنان همواره در آزمایش های بویایی و هم در تشخیص رایحه ها از هم، از مردان بهتر عمل می کنند.  در حقیقت بینی زنان حتی به طور خاص تنظیم شده است تا به فرمون های مردانه (هورمون های جنسی معطر) حساس باشند. عطرها با این رایحه ها ترکیب می شوند و یک تجربه بویایی به یاد ماندنی و جذاب را رقم می زنند.

 

خرید عطر می تواند روابط عاطفی عمیق تری را برای مردم تقویت کند.  بو قوی ترین حس است. در واقع 150000 بار از بینایی شما حساس تر است و شاید بتواند بیش از یک تریلیون بوی منحصر به فرد را تشخیص دهد (چشم های ما فقط می توانند حدود 7،000،000 رنگ را تشخیص دهند، و این برآورد بالایی است). بو بهتر از هر حس دیگری باعث ایجاد خاطرات می شود زیرا پیاز بویایی مستقیماً به سیستم لیمبیک متصل است ، که گاهی اوقات "مغز احساسی" نیز نامیده می شود. رایحه های قوی و منحصر به فرد = ارتباط عمیق و احساسی. برخی از تنها خاطرات من از پدرم بیشتر مربوط به نحوه بویایی است که هنگام در آغوش کشیدن من در آغوشش داشت. هر زمان و هر کجا این بو را استشمام کنم، تصویری از او به سمت من می آید.


خرید عطر خوب به تصور کلی شما از یک مرد خوشتیپ  و ایده آل می افزاید. ما می دانیم که لباس پوشیدن اعتماد به نفس شما را بالا می برد.  فقط وقتی زیبا به نظر می آیید احساس بهتری دارید.  پوشیدن ادو کلن این احساس را تقویت می کند، زیرا مطمئن خواهید بود که نه تنها شبیه یک فرد میلیونر هستید، بلکه بوی آن را نیز احساس می کنید. شما باید به اهمیت بوی خود در جهان، حتی در ملاقاتهای غیر دوستانه و غیر جنسی پی ببرید.
در مرحله بعد، اجازه دهید به جزئیات عطرهایی که روی بدن خود اسپری می کنید، نگاهی بیاندازیم.

 

عطر چیست؟

عطر ترکیبی پیچیده از چیزی است که افراد صنعت عطر از آن به عنوان مواد اولیه یاد می کنند. این مواد اولیه می توانند عصاره هایی از منابع طبیعی یا مواد اولیه مصنوعی باشند.
روغنهای معطر در حلال (معمولاً الکل) حل می شوند تا معجون دلپذیری از رایحه ها حفظ شود. غلظت بیشتر روغن ها معمولاً به معنای رایحه قوی تر است. قدرت عطر تعیین می کند که مدت زمان استفاده از آن بر روی پوست شما چقدر است.


توجه به این نکته ضروری است که بوی هر عطر بر روی پوست هر فرد متفاوت است. این عدم قطعیت و پیچیدگی است که بسیاری از مردان را می ترساند، اما اگر به آن به عنوان یک فرآیند کشف نگاه کنید، می تواند به سفری لذت بخش تبدیل شود.

 

تفاوت بین عطر، ادو پرفیوم، ادو تویلت و ادو کلن چیست؟

 

 

 

راهنمای خرید عطر برای آقایان
 

عطر یک اصطلاح تک جنسیتی است که برای عطر استفاده می شود. این به اشکال مختلف وجود دارد و نامهای مختلف نامیده می شود، اما به طور کلی در این دسته ها قرار می گیرد:


ادو فرش(Eau Fraiche.) : رقیق ترین نوع عطر، معمولاً با 1-3 oil روغن عطر در الکل و آب. معمولاً ماندگاری آن کمتر از یک ساعت طول می کشد. 


ادو کلن(Eau de Cologne) : ادو کلن قدیمی ترین اصطلاح عطر در جهان است که برای رایحه های مردانه استفاده می شود. سبک، تازه و میوه ای، معمولاً از 2-4٪ روغن های عطر موجود در الکل و آب تشکیل شده است. معمولاً در عطرهای جوانتر استفاده می شود.  ماندگاری آن حدود 2 ساعت طول می کشد .

 

ادو تویلت (Eau de Toilette): یک ترکیب اسپری سبک با 5 تا 15 درصد اسانس عطر خالص حل شده در الکل. معمولاً ماندگاری آن حدود 3 ساعت طول می کشد.


ادو پرفیوم (Eau de Parfum): از نظر تاریخی بدون جنسیت، برای توصیف محصولات مردانه و زنانه استفاده می شود و بهترین اصطلاح برای توصیف عطر است. (من در این پست بیشتر از ادو کلن استفاده خواهم کرد، فقط به این دلیل که این اصطلاحی است که اکثر خوانندگان با عطر آن را در نظر می گیرند.) حاوی 15-20٪ اسانس عطر خالص و حدود 5 تا 8 ساعت ماندگاری دارد .


پرفیوم (Per Fumum): متمرکزترین و گرانترین گزینه در میان گزینه های عطر است؛ شما می توانید ببینید که چگونه این شرایط گیج کننده) است از 20-30٪ اسانس عطر خالص تشکیل شده است. بهترین گزینه برای مراسم ها است که می تواند تا 24 ساعت دوام بیاورد. 

 

چرخه زندگی عطرها

 

راهنمای خرید عطر برای آقایان

 

 

عطرها دارای چرخه زندگی سه قسمتی هستند. به هرمی در حال تبخیر فکر کنید که در آن بالا به آرامی ناپدید می شود تا به پایه برسید. هر یک از سه بخش شامل رایحه ها یا نت های مجزا هستند که در رایحه شما بو می گیرد.


سه نوع مختلف از نت ها که در عطر و رایحه وجود دارد: آغازین، میانی، و نت های پایانی:

  • نت آغازین : رایحه ی اولیه عطر روشن و شفاف تراست و بلافاصله پس از استفاده روی پوست به بینی می آید. نت پایانی از 15 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد . رایحه رایج رایحه های مختلف گلهای سبک، مرکبات، رایحه های میوه ای، رایحه های پودری، دریایی و آبزیان و ادویه هایی مانند دارچین است.
  • نت میانی:  همچنین به عنوان نت های میانی یا  قلب شناخته می شود. نت میانی عنصر اصلی عطر را به نمایش می گذارد. نت های میانی پس از پاک شدن نت بالایی ایجاد می شوند و می توانند 3-5 ساعت پس از اسپری دوام داشته باشند. این علاوه بر نکته اصلی است؛ آنها یکدیگر را تقویت می کنند رایحه های قلب اغلب شامل رایحه های سنگین تر گل مانند یاسمن یا رایحه های سبز مانند علف یا سنگ است. رایحه های ادویه ای مانند دارچین و میخک در اینجا می تواند همراه با رایحه های میوه ای نیز ظاهر شود.
  • نت پایانی: توجه داشته باشید آخرین رایحه هایی که بوجود می آیند، اغلب رایحه های جسورانه تری هستند که در طول روز بیشتر به چشم می آیند.  نت های های پایانی ، پایه را تعیین می کند و مدت ماندگاری عطر را بر روی پوست شما تعیین می کند. طول عمر آنها بین 5 تا 10 ساعت است . رایحه پایه معمولی چوب صندل، خزه، وتیور، وانیل، قیر، چرم، دود، تنباکو و مشک است.

 

راهنمای تشخیص خانواده های عطر و ادو کلن

در تصویر زیر می توانید فقط نمونه ای از طیف گسترده ای از رایحه های موجود را مشاهده کنید. چهار خانواده اصلی یک راهنمای کلی هستند. شما می توانید هرکدام را کاوش کنید و رایحه هایی را که از آنها لذت می برید و می خواهید خودتان آنها را ایجاد کنید پیدا کنید. 

 

راهنمای خرید عطر برای آقایان

 

با خشک شدن نت ها، رایحه تغییر می کند و باعث می شود که عطر تکامل یافته و جالب تر شود. به طور معمول، علامت عطر بی کیفیت در صورتی است که در طول عمر خود یکنواخت بماند. اگرچه همیشه اینطور نیست.

 

عطرهای خطی و غیر خطی

برخی از عطرها از همان اسپری اولیه تا زمانی که آن را بشویید بوی شما را می دهد. به اینها عطرهای خطی می گویند. برخی دیگر که غیر خطی نامیده می شوند، به مرور تغییر کرده و از لایه های نت ها عبور می کنند.


همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر عطرهای با کیفیت دارای چرخه عمر عطر خواهند بود. اغلب اوقات، تولیدکنندگان عطرهای ارزان قیمت در این دسته بندی پیچیده برای عطرها سرمایه گذاری نمی کنند. بنابراین یکی از ساده ترین راهها برای تشخیص عطر ارزان این است که در تمام مدت استفاده از آن بوی مشابهی دارد. با این حال عطرهای خطی با کیفیت وجود دارد، زیرا آنها هم اهداف خود را دارند. 

 

دو نوع عطر: دیزاینر و نیش


عطر نیش با عطر دیزاینری چه تفاوت‌هایی دارد؟

  • عطرهای دیزاینر چیزی است که در اکثر فروشگاه ها مشاهده خواهید کرد. این عطرها که توسط شرکت هایی مانند آرمانی، شنل، باربری و سایر مارک های دیزاینر ساخته شده اند، قیمت هر بطری بین 25 تا 150 دلار است. این عطرها به طور انبوه تولید می شوند و برای مصرف انبوه طراحی شده اند. آنها برای مخاطبان گسترده ساخته شده اند و معمولاً ایمن تر هستند (به این معنی که از واکنش های شدید دور می مانند). آنها همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و امکان تولید زیاد، از مواد ارزان تر ساخته می شوند.
  • عطرهای نیش از اجزای گران تر/با کیفیت بالاتر (معمولاً) ساخته می شوند. اینها عطرهایی هستند که توسط هنرمندان صنعت ایجاد شده اند و برای مشتریانی خاص ساخته شده اند که مایل به پوشیدن چیزی متمایز یا جسورانه هستند. این عطرها همیشه جذابیت جهانی یک عطر دیزاینر را ندارند. در عوض، آنها می پذیرند که همه از رایحه های جسورانه آنها خوششان نمی آید. آنها توسط طرفداران عطر که می خواهند مرزها را جابجا کند دنبال می شوند. قیمت آنها معمولاً بیش از 50 دلار است و می تواند به چند صد برسد.

 

قیمت گذاری: اقتصاد عطرها

پول بیشتر لزوما به معنای بهتر بودن عطر نیست. برخی از رایج ترین عطرهای صد سال گذشته فرمول های نسبتا ارزانی بودند. ممکن است مواد اولیه گران قیمت را با هم مخلوط کرده و در نهایت با یک آشفتگی بدبو مواجه شوید.


یکی از مهمترین محرک های قیمت، مقدار روغن کنسانتره عطر است که یک عطر در آن وجود دارد. اگرچه اغلب آنچه که در نهایت برای آن هزینه می کنید هزینه بازاریابی و تصویر مرتبط با یک نام تجاری است تا هزینه مواد اولیه که شامل رایحه است.

 

مارک های اصلی عطری تولید می کنند که بخشی از علم و بخشی بازاریابی است. آنها با همه عطرهای خود احساس آشنایی دارند. به عنوان مثال عطرهای رالف لورن با خانواده ای از رایحه های آشنا ساخته شده اند. اگر یک دهه است یکی از آنها را پوشیده اید، انتخاب جدیدترین عطرهای پولو باید برای شما راحت باشد، حتی اگر این رایحه همان رایحه ای نیست که به آن عادت دارید.

 

خرید اصل عطر ادو پرفیوم مردانه رالف لورن POLO BLUE GOLD BLEND

خرید اصل عطر ادو تویلت مردانه رالف لورن POLO ULTRA BLUE

خرید اصل عطر ادو پرفیوم مردانه رالف لورن POLO BLUE EDP

 

نحوه انتخاب و خرید عطرادو کلن مناسب 

مطالعات علمی نشان می دهد که یک مرد می تواند به طور طبیعی برای خرید عطر ادو کلنی را انتخاب کند که با رایحه طبیعی بدن او بهتر کار می کند. بگذارید روی این نکته تأکید کنم : شما بهترین فردی هستید که می توانید بوی مناسب خود را تعیین کنید.


اجازه ندهید دیگران برای شما عطر انتخاب کنند! حتماً دلیلی وجود دارد که بعضی اوقات عطرهای هدیه سالها بدون استفاده می مانند. در عوض، از نظرات دیگران برای تقویت یا زیر سوال بردن تصمیم خود استفاده کنید. فقط در صورتی که چندین نفر به شما بگویند رایحه شما پراکندگی کمی دارد یا انتخاب ضعیفی است، باید چیز دیگری را امتحان کنید.


همچنین خرید عطر کورکورانه انجام ندهید، این زمانی است که شما به توصیه دیگران ادو کلن خریداری می کنید بدون اینکه خودتان آن را امتحان کنید. بهترین روش برای یافتن و خرید عطر جدید این است که آزمایش کنید آیا این عطر بوی طبیعی بدن شما را به طور شخصی در طول یک روز تکمیل می کند یا خیر.  


فروشگاه های بزرگ برای این منظور عالی هستند، فقط مطمئن شوید که تا زمانی که آماده خرید نیستید، حداکثر تعداد رایحه هایی که می توانید به طور همزمان امتحان کنید چهار مورد است، اگرچه اگر تازه شروع به کار می کنید، فقط دو رایحه را توصیه می کنم.

 

  • یک عطر را روی هر مچ ( و هر آرنج داخلی را در صورت استفاده برای چهار رایحه ) اسپری کنید.
  • از کارت هایی که فروشگاه بزرگ برای بوی ادو کلن ها تهیه می کند خودداری کنید. آنها شما را تنها به بوی رایحه قادر می سازد و چگونگی رایحه با بوی بدن شما را مشخص نمی کند. (به یاد داشته باشید، این یک آزمایش شیمی است.)
  • بین بوییدن هر ادو کلن، کام خود را با چیزی قوی مانند قهوه یا چای تازه کنید.
  • سعی کنید همه نت ها را بو کنید. همانطور که توضیح دادیم، می توانید انتظار داشته باشید که بوی آن در چند ساعت آینده تغییر کند.
  • در فروشگاه بزرگ قدم بزنید و عطرها را در فواصل مختلف حس کنید. در تلفن یا دفتر خود یادداشت کنید که کدام را دوست دارید و چرا.
  • یک بطری از عطر برنده خود را خریداری کرده و شروع به پوشیدن کنید. پوشیدن عطر یک فرایند است، نه یک مقصد. بسیاری از مردان در نهایت صاحب عطر امضا هستند و آنها را دوست دارند، بنابراین احساس نکنید که باید با اولین (یا دهمین) خرید خود آن را عالی بدانید.

 

کدام بطری عطر را باید خریداری کنید؟ عطرها در اندازه های مختلف بطری وجود دارند، اما معمولاً بین 1 اونس متغیر هستند. تا 3.4 اونس یا حتی بطری های بزرگتر. اگر تازه با عطرها آشنا شدید، بطری های کوچکتر را بخرید، زیرا درصد اشتباه  کمتری دارد. شما نمی دانید هر چند وقت یکبار از آن استفاده می کنید و احتمالاً وقتی فرصتی برای بوییدن رایحه های مختلف پیدا کردید، ممکن است سلیقه شما تغییر کند.


عطرها برای همیشه در بطری باقی نمی مانند. نوسانات سریع گرما مانند مواردی که در بیشتر حمام ها وجود دارد باعث می شود مولکول های یک عطر از هم جدا شوند. نور خورشید نیز همین کار را انجام می دهد (بنابراین از نگهداری عطرها در آستانه پنجره خودداری کنید). طول عمر عطر خود را با ذخیره کردن آن در محیط های سرد، تاریک و خشک افزایش دهید. کمدهای اتاق خواب مکانی عالی هستند.
 

قوانین استفاده از عطر

 

 

 

راهنمای خرید عطر برای آقایان

 

همه ما با مردانی که از ادو کلن زیاد استفاده می کردند، برخورد کرده ایم.  رایحه فوق العاده خسته کننده است . با یادگیری نحوه استفاده صحیح و عاقلانه از عطر می توانید به راحتی از این اشتباه جلوگیری کنید.

  • عطر را روی پوست خشک ترجیحاً بلافاصله بعد از حمام اسپری کنید. هنگام استفاده نازل اسپری را 3-6 اینچ از پوست خود بگیرید.
  • سبک شروع کنید: اگر برای اولین بار از آن عطر استفاده می کنید، با یک اسپری روی سینه خود شروع کنید. همانطور که در مورد نحوه پوشیدن ادو کلن راحت تر و آگاه تر می شوید، می توانید چند اسپری دیگر در مناطق مختلف ایجاد کنید.

عطر را روی نقاط گرم و نبض دار اسپری کنید: 

 چطور ماندگاری عطرها بیشتر شود ؟

گرمای بدن شما بوی عطر را در طول روز تغییر می دهد و یک مسیر بوی خوب ایجاد می کند که معمولاً sillage نامیده می شود . با گرم ترین قسمت های بدن خود شروع کنید: قفسه سینه، گردن، فک پایین، مچ دست، ساعد، آرنج داخلی، شانه. از اسپری کردن همه این نقاط به طور همزمان خودداری کنید. با با یک ناحیه شروع کنید و سپس با درک رایحه 2-3 نقطه دیگر را اسپری کنید. 

  • فقط در صورت لزوم اسپری مجدد شود: بسته به مدت ماندگاری رایحه می توانید اسپری های بیشتری به مچ دست خود اضافه کنید. بیشترین احتمال آن در نیمه دوم روز خواهد بود.
  • نت ها را نکُشید: مالیدن عطر به پوست یک کار منطقی به نظر می رسد. در واقع این پیوند مولکولی را می شکند و رایحه را ضعیف تر می کند.
  • در هنگام راه رفتن اسپری نکنید: پاشیدن عطر در هوا و قدم زدن در میان غبار بی ارزش است. بیشتر عطر مستقیماً روی زمین می ریزد.
  • روی لباس های خود عطر نپاشید: در این حالت عطر با پوست بدن شما مخلوط نمی شود و بنابراین نمی تواند به طور طبیعی مراحل نت ها را آنطور که باید بگذراند. همچنین روغنهای موجود در عطرها، بسیاری از پارچه ها را لکه دار می کند.
  • اگر از یک بطری معمولی ادو کلن استفاده می کنید: یک انگشت خود را بگیرید و آن را به دهانه بطری عطر فشار دهید و سپس آن را به آرامی بریزید. روی قسمت هایی از بدن که در بالا توضیح داده شده ضربه بزنید.
  • کمتر بیشتر: عطر باید کشف شو واعلام نشود. افرادی که در این نزدیکی هستند باید بتوانند بوی ادو کلن شما را استشمام کنند، اما تحت تأثیر آن قرار نگیرند.

 

نتیجه: 

همانطور که دیدیم، بویایی قوی ترین حس ماست. این حس به حافظه ما متصل است و ما می توانیم ارتباطات عمیقی با احساسات خود ایجاد کنیم. خرید عطر و پوشیدن آن یک راه متمایز برای بیان خود و فراتر ازحس دیداری است. این شما را به یاد ماندنی می کند و روی افراد تأثیر فوق العاده ای می گذارد.
هنگامی که عطرهایی را پیدا کردید که با پوشیدن آنها احساس راحتی می کنید و ادو کلن هایی را که رایحه طبیعی شما را تکمیل می کنند، تازه به جستجوی این جهان بویایی جالب راه پیدا خواهید کرد. 

فروشگاه اینترنتی و تخصصی عطر و ادو کلن آرانیکا بهترین گزینه برای خرید عطر اورجینال در کمترین زمان ممکن است.