در دنیای امروز میل به بهتر دیده شدن، خوش­بوشی و زیبایی تبدیل به یکی از اولویت‌های اصلی زندگی و بخش جدایی ناپذیر آن شده است. استفاده از عطر و ادکلن و خوشبو کردن بدن نیز یکی از ارکان اصلی و تکمیل کننده تیپ و استایل افراد است. حتما شما هم این جمله معروف را شنیده اید که عطر هر شخص مانند امضای اوست. پس اگر دوست دارید همیشه منحصر به فرد و خاص باشید باید در انتخاب عطر و ادکلن­‌های خود نهایت دقت را داشته باشید. قطعا انتخاب یک عطر برای تمام زمان‌­ها مناسب نیست. در هر مکان و هر زمان و بسته به شرایط موجود باید از عطر و ادکلن به خصوصی استفاده کرد. همانگونه که عطر و ادکلن مناسب برای فصل زمستان برای استفاده در تابستان مناسب نیست، عطری که در محل کار نیز استفاده می­کنید باید متفاوت از عطر مهمانی و مجالس مهم­تان باشد. همچنین عطری که برای استفاده هنگام سفر نیز انتخاب می کنید و یا در چمدانتان می­گذارید نیز مهم و قابل توجه است. اگر تاکنون به انتخاب عطر مناسب برای سفر توجهی نداشته‌­اید وقت آن رسیده با خواندن این مقاله، به این نکته مهم نیز توجه کنید.

 

عطرهای مناسب برای استفاده در مسافرت

 

چگونه عطر مناسب برای سفر را انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر مناسب سفر بیش از هر چیز به مکانی که قصد سفر به آن جا را دارید، بستگی دارد. آب و هوای مقصد مورد نظرتان حرف اصلی را در انتخاب عطر خواهد زد.

 

به هنگام سفر به مناطقی که آب و هوای گرم دارند، سعی کنید عطرهایی با رایحه‌­ای ملایم و سبک انتخاب کنید و اگر مقصد سفر منطقه‌­ای سردسیر بود، عطرهایی با رایحه گرم و شیرین انتخاب مناسبی هستند. اما اگر عاشق دریا و مناطق ساحلی هستید و قصد سفر به منطقه‌ای ساحلی را دارید، انتخاب شما باید از میان عطرهایی با رایحه‌­ای خنک، معتدل و دریایی باشد. عطرهایی با رایحه­ گل و شکوفه­‌های بهاری نیز انتخاب مناسبی برای سفر به مناطق ییلاقی خواهند بود.

علاوه بر توجه به آب­ و هوای مقصد سفر سعی کنید به مواردی مانند اندازه شیشه عطر نیز توجه کنید. قطعا کسی دوست ندارد شیشه عطر گران قیمتش در هنگام سفر و یا در چمدان آسیب ببینید. سعی کنید عطرهایی با شیشه‌­های کوچک در هنگام سفر انتخاب کنید که هم جای کمتری بگیرد و هم احتمال آسیب به آن­ها کمتر شود.