حس زیبا دوستی و گرایش به زیبایی در ذات بشر نهفته، همه ی انسان ها زیبایی را دوست دارند و برای زیباتر شدن خود تلاش میکنند. این موضوع برای بانوان به نسبت آقایان از اهمیت دوچندانی برخوردار است. حفظ زیبایی ظاهری و توجه به آن یکی از دغدغه های فکری مشترک بین اکثرخانم ها در جهان است. روزانه اکثر خانم ها، ساعات زیادی  از وقت خود را جلوی آینه به خودآرایی اختصاص میدهند؛ از آنجا که استفاده از لوازم آرایشی به این امر کمک شایانی میکند به همین خاطر خانم ها گرایش زیادی به استفاده از لوازم آرایشی دارند، به طوری که می توان گفت لوازم آرایشی جزء لاینفک زندگی آنها به شمار میرود.

 


امروزه استفاده از لوازم آرایش با پیشرفت علم و تکنولوژی به شکل صنعت درآمده و تبدیل به یک بازار تجارت شده؛ مواد اولیه مورد استفاده و رعایت استاندارد های مربوطه در تولید  محصولات آرایشی و بهداشتی  بسیار مهم و حائز اهمییت است. شرکت های بزرگی نظیر Clinique، MAC، urban decay، Bobbi brown، Christian Dior و …پیشرفت  چشم گیری  در این عرصه داشتند  و سهم قابل توجهی از بازار رقابتی را به خود اختصاص دادند.

 

 

رفته رفته با بالا رفتن هر ساله قیمت محصولات آرایشی، دیگر تهیه لوازم آرایشی برای همه اقشار جامعه میسر نبود. با توجه به این معضل اجتماعی در سال 2001 میلادی در شهر آلمان خانمی بنام کریستینا با تلاش و پشت کار و روحیه کار آفرینی خود، انقلاب بزرگی در صنعت تولید لوازم آرایشی ایجاد کرد . او با ارتقاء سه عامل کیفیت، قیمت گذاری مناسب و اقتصادی و ارائه محصولات متنوع توانست محصولات خود را تحت عنوان برند اسنس Essence به بازار رقابتی عرضه کند و به سرعت جایگاه خود را در میان برند های لوازم آرایشی روز دنیا بدست آورد. مواد تشکیل دهنده  محصولات برند آلمانی اسنس مطابق با اسستاندارد های لوازم آرایشی اروپا و استاندارد FDA آمریکا است که بهداشتی بودن و سلامت عمومی کالا را تضمین میکند. طولی نکشید تا برند اسنس رتبه اول فروش  لوازم آرایش را در یازده کشور اروپایی بدست آورد و مورد توجه ژورنال Allure  قرار گرفت وموفق به دریافت جایزه شد. هدف برند اسنس از ورود به بازار رقابتی لوازم آرایشی، ارائه محصولات آرایشی ارزان

 

قیمت با کیفیت مطلوب و مورد رضایت مشتری بود. محصولات برند اسنس به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند:


1-    محصولات مخصوص آرایش چشم  که شامل انواع ریمل ها، خط چشم ها، پالت ها، سایه ها و...
2-    محصولات مخصوص آرایش لب که شامل انواع رژ لب مایع، رژ لب جامد، خط لب، برق لب، بالم لب و... 
3-     محصولات مخصوص آرایش صورت که شامل انواع کانسیلر، موس، کرم پودر، پنکیک، پودر فیکس، قلم مو و... 
4-    محصولات مخصوص ناخن آرایی شامل انواع لاک ها، برق ناخن، تاپ کات و...
امروزه لوازم آرایش تولید شده در شرکت اسنس به بیش از 90 کشور در تمام قاره های جهان صادر میشود.