زندگی ما ظاهراً تحت تاثیر حس بینایی است ولی اغلب این حس بویایی ما است که واکنش‌های احساسی بسیار عمیق تری ایجاد می کند. حس بویایی به شدت با احساسات ما گره خورده، شاید برایتان جالب باشد که بیشترین واکنش های بویایی در نیمکره راست مغز ما اتفاق می افتد .بوها خود منحصراً قادر به ایجاد احساسات هستند مثلا اولین و اساسی ترین پاسخی که به هر رایحه ای می‌دهیم ، پسندیدن و نپسندین است ، گاهی بوئیدن در لحظه نخست یک واکنش، احساسی لذت جویانه و فراتر از یک علاقه ای ساده به وجود می آورد.


اگر قصد دارید در اعماق روح و ذهن دیگران نفوذ کنید و جاودانه شوید، پیشنهاد آرانیکا این است که با انتخاب یک رایحه خاص و منحصر به فرد به آن جامه عمل بپوشانید. فراموش نکنید آدم ها به رایحه های خاص دقت  بیشتری می کنند. اگر شما به عطر خاصی وفادار هستید و به جز آن از عطر دیگری استفاده نمی کنید به شما تبریک می گوییم پس شما دارای عطر امضاء هستید در غیر این صورت شما می توانید برای پیدا کردن عطر امضاء خاص و مناسب با تیپ شخصیتی، روحیات و علایقتان، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

انتخاب رایحه مناسب


فرد باید یک عطر با رایحه مورد علاقه خود را با توجه به معیارهای مختلفی از جمله: فصل ها، سن، سبک، شخصیت، سلیقه و پوست خود انتخاب کند، البته خلق و خوی هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب عطر می باشد، پس بهتر است انتخاب رایحه خاص با روحیات فرد سازگار باشد در این صورت بر روحیه فرد تاثیر مثبتی خواهد داشت . 


داده های جالبی وجود دارد که انتخاب عطر امضاء خاص، شما را به شخصیت تان پیوند می دهند. پیش تر در مقاله ای تحت عنوان شخصیت بویایی با ایناگرام (ennea gram) به نحوه انتخاب عطر با توجه به تیپ شخصیت نه گانه افراد پرداختیم. انتخاب یک عطر خاص که بتوانید در هر موقعیتی مثل محل کار، جلسات رسمی، مهمانی، و حتی در فصل های مختلف و در هر زمانی از شبانه روز از آن استفاده کنید، مهم است. عطری را انتخاب کنید که بهترین حس را به آن دارید . پس حتما برای انتخاب رایحه منحصر به فرد باید اطلاعاتی نسبی از شخصیت بویایی خود داشته باشید و آن را هماهنگ با روحیات و علاقه خود انتخاب کنید.


البته به یاد داشته باشید عطر امضاء یک شخص می تواند در یک عطر خلاصه نشود و چندین عطر خاص داشته باشد و بهتر است از یک عطر برای تمام فصول استفاده  نشود . یکی از جذابیت های عطر امضا این است که حتی برای مواقعی که شما از عطر خاص خود استفاده نمی‌کنید دیگران شما را با همان رایحه به یاد می آورند. در دیدار با افراد بعد از ظاهر، بوی خوش شماست که روی دیگران تاثیر می گذارد پس شما می‌توانید تیپ شخصیتی و سبک پوششی خود را با داشتن رایحه خوش و منحصر به فرد کامل کنید .

 


گروه های بویایی عطر


ابتدا باید با ترکیبات عطرها آشنا شوید و با توجه به شخصیت بویایی خود عطر مناسب را پیدا کنید. عطر ها به دو گروه عطرهای کلاسیک (سنتی) و عطرهای مدرن تقسیم می شود، در گروه کلاسیک :رایحه هایی همچون چوب، چرم، شرقی، گل، دسته گل ها و ... در گروه مدرن :رایحه هایی همچون مرکبات، رایحه های خوراکی، میوه ای و ...  که این دسته بندی به این صورت است که عطری که دارای رایحه ی گل ها است: مثل یاس بنفش، گل صد تومانی، رز،زنبق و...  مخصوص افراد احساساتی و با عاطفه می باشد.


افراد فعال و خستگی‌ناپذیر بهتر است ازعطر هایی که دارای رایحه مرکبات مثل نارنج، گریپ فروت، لیمو و ... می باشد استفاده کنند و یا برای اشخاص پرهیجان و ماجراجوعطری که دارای رایحه گل یاس، وانیل، دارچین و رزین و... باشد مناسب تراست و برای افراد خردمند و سیاستمدار عطرهایی که دارای رایحه های چوب مثل بلوط، نعنا، ترنج و چوب صندل و... باشند مناسب تر است.

 

بهترین نقاط مناسب بدن برای اسپری کردن عطر 

بهترین نقاط مناسب برای اسپری عطر قسمت های نبض دار از بدن هستند؛ مانند: گردن، شانه، مچ ، بازو و... حتی اسپری کردن عطر روی موها می تواند ماندگاری  عطر شما را چندین برابر کند.

 

 

                                                           چطور ماندگاری عطرها بیشتر شود ؟

 

 

بهترین زمان عطرزدن   

بهترین زمان اسپری کردن عطر بعد از دوش گرفتن روی پوست تمیز است. بهتر است نوع پوست خود را بشناسید. بطور کلی 4 نوع پوست داریم: خشک،چرب، مختلط و معمولی که قبل از اسپری کردن عطر حتماً از لوسیون استفاده کنید؛ مخصوصا اگر پوست خشکی دارید در این صورت با مرطوب کردن پوست ماندگاری رایحه بیشتر می شود . 

 

در فاصله زمانی کوتاه، نهایت 2 الی 3 عطر را امتحان کنید و بهتر است از رایحه های سبک و ملایم شروع و به سمت رایحه های سنگین و تلخ بروید . عطرها با توجه به داشتن نت های مختلف که عبارتند از: نت های اولین، میانی، پایانی در هر زمان رایحه مخصوص به خود را دارند، به این دلیل بهتر است رایحه ی عطر را به مدت چند ساعت تحت نظر داشته باشید.

 

 

  • نت های اولین نخستین بوی دریافتی از عطر را در زمان اولیه و کوتاه برای ما به ارمغان می آورد. 
  • نت های میانی دومین بوی عطر که بعد از نیم تا یک ساعت مشخص می شود. 
  • نت های پایانی که آخرین رایحه دریافتی عطر بعد از یک تا چند ساعت نمایان می شود.

 

چشم ها را فراموش کنید، پنجره واقعی به روح شما بوی عطرامضاء شماست . 

 

برای عطرهای زنانه و مردانه می توانید روی هر قسمت کلیک کنید.