چگونه یک برنامه مراقبت از پوست تهیه کنیم

داشتن پوست عالی تنها وابسته به داشتن ژن خوب نیست! عادت های روزمره شما در واقع تأثیر زیادی روی پوست و آنچه در آینه می بینید دارند. اما بسته به اینکه کدام محصول را استفاده کنید و نظر متخصصان متفاوت است، نظرات متنوعی در مورد همه چیز وجود دارد، از نحوه مرطوب سازی گرفته تا نحوه محافظت از خود در برابر اشعه ماورا بنفش! در نهایت مراقبت از پوست شما کاملاً شخصی می باشد. در اینجا مواردی اساسی گرداوری و ذکر شده است که دانستن آن برای داشتن یک برنامه شگفت انگیز مراقبت از پوست لازم و ضرورری می باشد.

 


نکاتی درباره مراقبت از پوست قبل از شروع

سه قدم اصلی چیست؟ اگر فکر کنید که کارهای روزمره مراقبت از پوست شامل سه مرحله اصلی است، آن مراحل به شرح زیر می باشد

مرحله ی اول: پاک کردن - شستن صورت. 

مرحله ی دوم: تونر - ایجاد تعادل در پوست.

مرحله ی سوم: مرطوب کننده - مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

 


هدف از هر روش مراقبت از پوست این است که پوست شما کنترل شود تا به بهترین حالت عمل کند و همچنین مناطقی را که می خواهید روی آنها کار کنید عیب یابی یا هدف قرار دهید. کریستینا هولی متخصص مراقبت از پوست در سانفرانسیسکو می گوید: "برنامه های روزانه زیبایی فرصتی برای مشاهده تغییرات در پوست شماست." همانطور که پوست شما با افزایش سن نیاز به لیفت دارد، محصولات آرایشی بهاشتی مورد استفاده شما برای مراقبت از پوست نیز تغییر خواهند کرد. همچنین او اضافه می کند "این در مورد ایجاد کمال نیست." اجازه دهید این سه مرحله به برنامه مراقبت از پوست شما تبدیل شود که باعث تقویت روزانه پوست شما می شود.

 


به برنامه مراقبت از پوست زمان دهید

متخصصان پوست و زیبایی می گویند: برچسب اطلاعات پشت محصولات مراقبت از پوست بسیار طولانی شده است اما هنوز چیزی به عنوان رفع فوری مشکل های پوستی وجود ندارد. شما برای استفاده از مزایای محصولات آرایشی بهداشتی مراقبت از پوست به زمان نیاز دارید، همچنین آن ها بر این باورند که نتایج فقط با استفاده مداوم از محصولات مراقبت پوست حاصل می شوند. به طور کلی هدف استفاده از محصولی در طول حداقل شش هفته، یک یا دو بار در روز، برای مشاهده نتایج متفاوت است.  
نکته: با هر محصول مراقبت از پوست، به ترتیب ضخامت بافت آن ها از نازک ترین تا ضخیم ترین آن را استفاده کنید. به عنوان مثال: پاک کننده، تونر (در صورت استفاده از آن)، سرم و سپس مرطوب کننده!

 

 

            چگونه یک برنامه مراقبت از پوست تهیه کنیم

 


پاک کردن

دکتر کارلوس چارلز ، متخصص پوست شهر نیویورک می گوید: شستن صورت اساسی ترین و ضروری ترین مرحله در هر برنامه مراقبت از پوست است. "پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، آلودگی و عوامل دیگر تماس دارد که باید به آرامی از بین برود." برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ، تیرگی و آکنه، دو بار در روز، صبح و شب پوست خود را با لوازم آرایشی بهداشتی اصل بشویید.

 

پاک کننده مناسب صورت خود را پیدا کنید

محصولات مناسب آرایشی بهداشتی با فرمولاسیون مناسب بدون پاک کردن چربی های ضروری و سالم، پوست شما را تمیز می کنند. این کار را با اسکراب های لایه بردار راحت کنید (هفته ای یک بار استفاده کنید) و از خرید محصولات آرایشی بهداشتی که پوست گردو و هسته بادام خرد شده یا مواد ساینده دارند اجتناب کنید. 

 

 

برای تمیز کردن روزانه پوست، در اینجا مواردی را شرح داده شده است: 

منظور از Non-Comedogenic دقیقاً چیست؟

این اصطلاح به طور مکرر در برچسب های محصولات آرایشی بهداشتی وجود دارد و توسط متخصصان مراقبت از پوست استفاده می شود اما همیشه به زبان ساده و واضح تعریف نمی شود. در اینجا یک توضیح سریع وجود دارد: اگر محصولی ادعا می کند غیر comedogenic  است، به این معناست که نباید منافذ پوست را مسدود کند، یا باعث آکنه، انسداد پوست، گرفتگی غدد یا تحریک فولیکول مو شود. این ادعا توسط FDA تایید نشده است و بسیاری از شرکت ها آزمایشات داخلی خود را انجام می دهند تا تعیین کنند که آیا یک محصول باید comedogenic در نظر گرفته شود یا خیر. (برخی از مواد رایج شناخته شده comedogenic روغن نارگیل و کره کاکائو است.) به طور معمول، هرچه مقدار مواد تشکیل دهنده کمتر باشد، تشخیص اینکه آیا واکنش ایجاد می کند آسان تر است.  

 


چگونه صورت خود را حرفه ای بشوییم

آیا می دانید بهترین راهی که برای شستن صورت وجود دارد، چیست؟ در اینجا نحوه انجام این کار توسط متخصص مراقبت از پوست کریستینا هولی آورده شده است. 

 


نحوه استفاده از تونر

پیشینیان براین باور بودند که " تونراصل یک محصول حاوی الکل بود که برای خشک کردن پوست چرب و از بین بردن آلودگی های پس از تمیز کردن استفاده می شد." فرمول های امروز اما تکامل یافته اند. می توانید آنها را به عنوان مکمل در نظر بگیرید، این مایعات رقیق مقدار بیشتری مواد مغذی به بدن می رسانند و به جذب سایر محصولات موجود در برنامه روزانه مراقبت پوست کمک می کنند، در حالی که همزمان چهره شما را متعادل می کند. بیشتر کارشناسان زیبایی شناسان جهان می گویند اگر تونر را در برنامه مراقبت از پوست خود بصورت اختیاری در نظر بگیرید، می تواند یک روش خوب برای رساندن مواد خاصی باشد که پوست به آن ها نیاز دارد و ممکن است در سایر محصولات خود نداشته باشید.

 


در اینجا چند ماده اصلی برای جستجوی شما آورده شده است: 

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن آرام سلول های مرده پوست که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل می رساند.
اسید هیالورونیک برای تقویت آبرسانی، صاف شدن به حالت براق و آب زیر پوست دواندن برای درمان ظریف خطوط ریز پوست است.
گلاب و چای سبز برای کاهش تحریک و کاهش قرمزی با اثر ضد التهابی مفید می باشد.
ویتامین E و C سرشار از مواد مغذی برای مقابله با قرار گرفتن در معرض روزانه رادیکال های آزاد که می توانند پوست شما را پیر کنند.

 

 

        چگونه یک برنامه مراقبت از پوست تهیه کنیم

 


تونر چیست؟

تونرها باید بعد از پاکسازی و قبل از گذاشتن هر چیز دیگری روی پوست استفاده شوند، روش استفاده سنتی و رایج آن یک پد پنبه ای و مالیدن آن بر روی صورت است. اما همانطور که قبلا اشاره شد، شما در نهایت مقدار زیادی محصول را از دست می دهید و این برای شما به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود.
نکته: استفاده از تونر با دست تمیز بهترین راه است. فقط چند قطره در کف دست خود بریزید، سپس آن را روی سطح پوست بکشید. یا اگر ترجیح می دهید، می توانید یک پد پنبه ای را جدا کنید، بنابراین قبل از قرار دادن تونر روی آن پد خیلی ضخیم نیست، متخصصان توصیه می کنند بیشتر محصولات آرایشی بهداشتی را می توان صبح و شب استفاده کرد، اما ممکن است شما بخواهید از آنهایی که عناصر لایه بردار دارند فقط شب یا یک روز در میان استفاده کنید.  

 


درمان با سرم

به زبان ساده سرم ها محافظان پوستی قدرتمندی هستند. این اکسیرها که با دوزهای غلیظ از مواد فعال پر شده اند، می توانند تعدادی از مشکلات مانند لکه های تیره و چین و چروک را کاهش دهند. آن ها می گویند: حتی اگر افراد مشکل پوستی خاصی نداشته باشند، هم به یک سرم آنتی اکسیدان عمومی برای محافظت در برابر آسیب های روزانه احتیاج دارند.

 


مرطوب کننده

اساسی ترین عملکرد یک مرطوب کننده آبرسانی و لطافت پوست است. اساساً مرطوب کننده ها به جلوگیری از اتلاف آب از طریق لایه های خارجی پوست کمک می کنند. آنها همچنین می توانند چربی های محافظ طبیعی و سایر عناصر سازنده در پوست مانند سرامیدها را تکمیل کنند. این یکی از محصولات آرایشی بهداشتی است که پزشکان توصیه می کنند برای انواع پوست از آن در تمام طول سال استفاده شود. متخصصان مراقبت از پوست تأکید می کند: پوست به طور طبیعی توانایی حفظ رطوبت را از دست می دهد و فعالیت های روزانه مانند شستشو می تواند هیدراتاتورهای طبیعی را از سطح پوست خارج کند.

 


نحوه انتخاب مرطوب کننده

از نظر متخصصان، پوست همه ی انسان ها به رطوبت نیاز دارد، اما بافت مرطوب کننده شما بسته به نوع پوست شما متفاوت خواهد بود.

 


تفاوت بین کرم روز و شب

کرم های روز که صبح ها استفاده می کنید مجهز به محافظت کننده های قدرتمند از پوست در برابر آسیب های محیطی است که هنگام خروج از خانه با آنها روبرو خواهید شد، بسیاری از آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند تا رادیکال های آزاد مبتنی بر آلودگی و ضد آفتاب را برای محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنند. آنها معمولاً بافت سبک دارند. از طرف دیگر کرم های شبانه برای جبران آسیب هایی که ممکن است با مواد تشکیل دهنده ای مانند رتینول برای تسریع در گردش سلول و خنثی کردن لکه های تیره ایجاد کرده باشید، برطرف می شوند.

 


کرم های چشم 

آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟ " کاملا ". اما، اگر نگرانی های خاصی دارید مانند: hyperpigmentation ، خشکی یا پف کردگی ممکن است بخواهید یکی از این کرم های چشم را امتحان کنید. متخصصان معتقد هستند که پوست اطراف چشم کاملاً نازک و ظریف است و نسبت به سایر نواحی واکنش بیشتری به مواد تحریک کننده نشان می دهد. بنابراین آن ها معمولاً کرم دور چشم را توصیه می کنند که حساسیت بالقوه را در نظر گرفته و دارای غلظت قابل تحمل تری از مواد فعال است. 
با کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید.

 


همه متخصصانی که با آنها مشورت کردیم به اتفاق آرا در یک مورد اتفاق نظر داشتند: ضد آفتاب ها مهمترین محصولات آرایشی بهداشتی برای پوست هستند. آن ها خاطرنشان کردند: این محصول مراقبت از پوست به عنوان بخشی بسیار مهم از برنامه شما در طول سال است. استفاده روزانه و مداوم از ضد آفتاب به جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک، نقص بافت و تغییر در ظاهر منافذ در طول زمان کمک می کند. از همه مهمتر، استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از ایجاد برخی سرطان های پوست کمک کند. متخصصان توصیه می کنند از یک مرطوب کننده روزانه با حداقل 30 SPF داخلی استفاده کنید.

 

شما می توانید با تهیه محصولات آرایشی بهداشتی مراقبت از پوست از فروشگاه اینترنتی آرانیکا به راحتی یک برنامه حرفه ای مراقبت از پوست تنظیم کنید.