برخی از افراد فکر می کنند که تنها زمانی که به ساحل می روند یا قرار است برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، به کرم ضد آفتاب نیاز دارند. همه ما می دانیم که باید هر روز از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنیم، اما خیلی از ما این کار را انجام نمی دهیم.

بسیاری از مردم فقط در ماه های تابستان از ضد آفتاب خود استفاده می کنند، اما شما باید بدانید که هر روز چه در هوای آفتابی و چه ابری از ضد آفتاب استفاده کنید. یکبار دیگر تاکید می کنم، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید هر روز از آن استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است پوست خود را در معرض آسیب و خطرهای جبران ناپذیر قرار دهید.

تاثیر کرم ضدآفتاب روی پوست

 

 

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

اشعه ماوراء بنفش همیشه در محیط پیرامون ما وجود دارد و این مورد یکی از عوامل شایع آسیب خورشید و سرطان پوست است. پرتوهای فرابنفش توسط ابرها مسدود نمی شوند، بنابراین حتی اگر خورشید قابل مشاهده نباشد، شما همچنان در معرض اشعه های مضر ماوراء بنفش هستید. ضد آفتاب این اشعه ها را مسدود می کند و احتمال آفتاب سوختگی شما را کاهش می دهد.

به دنبال یک ضد آفتاب با طیف گسترده با SPF+30 باشید تا بهترین شانس محافظت در برابر نور خورشید را داشته باشید. محصولات مراقبت از پوست با طیف گسترده، از پوست صورت و بدن شما در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت می کنند. شما باید ضد آفتاب را روی تمام بدن خود پخش کنید و نه فقط روی صورت خود!

پیری و چین و چروک می تواند به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باشد. آسیب ناشی از نور خورشید در طی سال های متمادی باعث از بین رفتن شادابی پوست می شود. همچنین روی پوست چین و چروک‌هایی ایجاد شود و پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید.

متخصصان مراقبت از پوست تخمین می زند که 90 درصد پیری پوست ناشی از ساعاتی است که زیر نور خورشید می گذرانید.

استفاده روزانه از محصولات مراقبت از پوست شما را از آسیب های قابل مشاهده در سال های آینده نجات می دهد. کرم ضد آفتاب از هر نوع پوستی محافظت می کند.

 

تاثیر ضدآفتاب در جلوگیری از پیری پوست

 

اگر پوست تیره‌تری دارید، ملانین موجود در پوست شما از آفتاب سوختگی محافظت می‌کند، اما همچنان باید از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت کنید. افرادی که پوست روشن‌تری دارند به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند، اما افرادی که پوست تیره‌تر دارند در خطر ابتلا به انواع جدی‌تر سرطان پوست هستند. بنابراین، همه افراد بدون توجه به رنگ پوست باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنند.

ممکن است فکر کنید اثرات مضر آفتاب سوختگی پس از محو شدن قرمزی از بین می رود، اما اینطور نیست. اشعه ماوراء بنفش به عمق لایه های پوست نفوذ می کند، جایی که سلول ها می توانند آسیب ببینند و حتی از بین بروند. آفتاب سوختگی واکنش پوست به اشعه ماوراء بنفش خورشید است. شما می توانید نور خورشید را ببینید یا گرمای آن را احساس کنید، اما نمی توانید تابش UV را ببینید یا احساس کنید.

آفتاب سوختگی یک آسیب ناشی از اشعه های مضر روی پوست است. اثرات طولانی مدت آفتاب سوختگی نه تنها شما را با چین و چروک مواجه می کند، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز در پی خواهد داشت. این شامل ملانوم که خطرناک ترین نوع سرطان پوست است.

ملانوم در سلول هایی که ملانین تولید می کنند ایجاد می شود. ملانوم می تواند در هر نقطه از بدن ایجاد شود. اغلب در مناطقی که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند، مانند کمر، پاها، بازوها و صورت ایجاد می شود. ملانوما همچنین می تواند در مناطقی که زیاد در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، مانند کف پاها، کف دست ها و ناخن ها رخ دهد. این ملانوم‌ های پنهان در افرادی که پوست تیره‌تری دارند شایع‌تر است، به همین دلیل است که باید هر روز بدون توجه به نوع پوستتان از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

علاوه بر استفاده روزانه از محصولات مراقبت از پوست، در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید از خطر ابتلا به سرطان پوست، چین و چروک و از بین رفتن شادابی پوست جلوگیری کنید:

  • به همراه محصولات مراقبت از پوست از لباس مناسب استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید دست ها و پاهای خود را بپوشانید. همچنین از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • در وسط روز از نور خورشید دوری کنید. پرتوهای خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر قوی تر هستند. دوری از نور خورشید در قوی ترین حالت خود به جلوگیری از آفتاب سوختگی که باعث آسیب پوست می شود کمک می کند.
  • از سولاریوم خودداری کنید. تخت های برنزه کننده خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند.
  • با پوست خود آشنا شوید تا متوجه تغییرات آن شوید. پوست خود را اغلب از نظر رشد جدید پوست در خال ها، کک و مک، برآمدگی ها و خال های مادرزادی بررسی کنید.

 

امیدواریم اکنون متقاعد شده باشید که در تمام طول سال از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. محافظت از خود در برابر پرتوهای مضر فرابنفش همیشه باید اولویت شما باشد. ممکن است نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مراقبت از پوست هر روز برایتان ناخوشایند به نظر برسد، اما در دراز مدت ارزشش را دارد. 

 

نکات مهم در استفاده از کرم ضد آفتاب

  1. هنگام انتخاب ضد آفتاب، حتما گزینه ای را انتخاب کنید که دارای محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB را داشته باشد تا از پوست شما در برابر اشعه‌های سرطانی و اشعه‌هایی که پوست شما را می‌سوزاند محافظت کنید.
  2. 20 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از کرم استفاده کنید.
  3. کرم را به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید تا از سوختن و لکه‌دار شدن برخی نواحی جلوگیری کنید.
  4. عینک آفتابی استفاده کنید که تا حد ممکن اشعه های UVA و UVB را مسدود کند.
  5. مهمتر از همه استفاده ضد آفتاب را باید هر 1 تا 2 ساعت یا زمانی که احساس کردید پوست شما دچار آفتاب سوختگی می شود، دوباره، دوباره، دوباره آن را تمدید کنید.

 

مقایسه 3 کرم ضد آفتاب برند الارو

 

1- کرم ضد آفتاب الارو بی رنگ SPF50 مخصوص انواع پوست

کرم ضد آفتاب بی رنگ الارو spf50

کرم ضد آفتاب بی رنگ الارو spf50 مناسب برای انواع پوست خصوصاً آقایان و بانوانی که نسبت به پوست خود حساس هستند و فوق العاده به آن اهمیت می دهند. با رطوبت رسانی کافی و 98% حفاظت در برابر اشعه های مضر خورشید یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. همچنین حاوی Dermaxyl است که خاصیت ضد چروک قوی دارد و از چروک شدن و آسیب دیدن پوست جلوگیری می کند. به طور موثر از پوست به صورت موثر در برابر پیری محافظت می کند.


 

2- کرم ضد آفتاب الارو MINERAL SPF30 مخصوص پوست حساس

کرم ضد آفتاب مینرال الارو

کرم ضد آفتاب مینرال الارو دارای فیلترهای فیزیکی است. فرمولاسیون آن صد در صد طبیعی، سرشار از عناصر معدنی، با فیلتر رنگ دانه های طبیعی و رنگ ملایم مناسب افرادی با پوست های حساس می باشد. این کالا بهترین گزینه برای اشخاصی است که به محصولات مراقبت از پوست تولید شده با ترکیبات شیمیایی حساسیت دارند. همچنین مینرال الارو مناسب استفاده برای بانوان، آقایان، خانم های باردار و کودکان می باشد.

این محصول پس از درمان های پوستی مانند درمان میکرودرم، لیزر، آکنه، پیلینگ های شیمیایی و ...  به خوبی از پوست مراقبت می کند. از ویژگی های دیگر می توان به مقاوم بودن در برابر آب و ضد تعریق بودن آن اشاره کرد. شما با استفاده از این کالا می توانید بدون استرس تجدید مجدد کوتاه مدت آن در مکان های مانند ساحل، اسکی، کوه و ... از تفریحات خود لذت ببرید.

 

 

3- کرم ضد آفتاب الارو OIL FREE SPF50

کرم ضد آفتاب فاقد چربی الارو

کرم ضد آفتاب فاقد چربی الارو گزینه بسیار مناسبی برای افرادی با پوست چرب و حساس است. یکی از محصولات پرفروش آرایشی بهداشتی الارو است که حاوی SPF بالای 50 می باشد که در برابر اشعه های مضر خورشید، از بافت پوست به صورت عالی محافظت می کند. همچنین حاوی SebomineSB12 است که دارای خاصیت ضد میکروبی و تنظیم کننده ترشحات سبوم پوست می باشد.
این محصول روی پوست های مستعد آکنه از تشدید و ایجاد آکنه جلوگیری و آن را در حالت متعادل قرار می دهد و در برابر آب و تعریق مقاوم است.