صاف کردن موی فر همواره یکی از دغدغه های خانم های فرفری موی است. به همین منظور این مقاله آموزشی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم تا بدون کوچکترین آسیبی بتوانید موهای فر خود را صاف کنید.

 

 

چگونه موهای فر را صاف کنیم (بهترین راه صاف کردن موهای وز شده)

اگر شما به طور طبیعی موهای فر دارید، حتماً به خوبی می دانید که گاهی اوقات ممکن است مجموعه ای از محصولات حالت دهنده مو و ابزارهای برقی مو در بازار وجود داشته باشند تا حالت موهای شما را از موهای فر به موهای صاف برسانند.

اگرچه استفاده از بهترین اتو موی تخت برای موهای فر می تواند به نفع شما باشد، اما نباید تنها روش شما برای صاف كردن موهای طبیعی باشد. به هر حال، یک تکنیک مناسب وجود دارد که شما باید آن را دنبال کنید تا موهای صاف رویاهای خود را بدست آورید.

یکی از خوش شانسی های شما این است که ما راهکارها و ترفندهای اساسی صاف کردن حالت مو را می شناسیم تا در این مسیر شما را با بهترین روش های صاف کردن مو آشنا کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا چگونگی صاف کردن موهای فر را به طرز صحیح و اجتناب از اشتباهات رایج را بیاموزید.
 

 

آنچه در مورد موها باید بدانید

قبل از اینکه اطلاعاتی در مورد تغییر موهای مجعد به موهای صاف یاد بگیرید، نکاتی وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. همه ی موها دارای حالت و بافت یکسانی نیستند. موها را بر اساس تفاوت بافت تارهای آن می توان به سه حالت تقسیم کرد: مو طبیعی، مواج و مجعد؛ یعنی تفاوت بین یک الگوی حلقه ریز یا درشت می باشد.

بنابراین، ممکن است دریابید که شخصی با موهای طبیعی ممکن است موهای خود را راحت تر از شخصی که دارای موهای مواج است صاف کند، زیرا از ابتدا به بافت صاف نزدیکتر است.

بنابراین یادگیری چگونگی روش صحیح صاف کردن مو به طور طبیعی برای تمام متخصصان سالن های آرایشی و بهداشتی ضروری است. همانطور که گفته شد، ممکن است هنگام صاف كردن موهای طبیعی خود برای رسیدن به نتایج مطلوب، مسیرهای دیگری را تجربه کرده باشید. آیا تا به حال روش های متفاوت برای صاف کردن حالت موهای خود را امتحان کرده اید؟

 

     چگونه موهای فر را صاف کنیم

 

 

مراحل صاف کردن موی فر در خانه

اگر سوال شما هم این است که در خانه چطور موی فر را صاف کنیم، این قسمت مقاله را با دقت مطالعه کنید و برای رسیدن به یک نتیجه عالی، مراحل زیر را قدم به قدم در منزل اجرا کنید.

 

قدم اول: شستن مو ها

شستن مو در فرآیند صاف کردن موی فر

قدم اول در صاف کردن موی فر، شستن و آماده سازی مو است. این مرحله برخلاف تصور بسیاری از افراد مهم است و باید طبق اصول زیر انجام شود.

 

1. استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب

برای آسان ‌تر شدن مراحل صاف کردن موی فر، ابتدا باید آن ها را به کمک شامپو و نرم کننده مناسب از آلودگی ها تمیز کنید. سعی کنید شامپو و نرم کننده ضد وز یا صاف کننده را انتخاب کنید؛ زیرا این محصولات می توانند تا حدی فر های موجود را از بین ببرند.

enlightened هنگامی که به مو های خود نرم کننده می زنید، این کار را از انتهای مو شروع کنید و به سمت بالا بیایید. یادتان باشد از مالیدن نرم کننده به ریشه های مو، اجتناب کنید.

سپس مو های خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید تا گره های موجود باز شوند. این کار روند شانه کردن مو ها بعد از حمام را راحت تر می کند. سپس اجازه دهید نرم کننده برای چند دقیقه روی مو های شما بماند و در نهایت آن را آبکشی کنید.

 

2. آبکشی مو ها با آب ملایم

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در طول فرآیند صاف کردن موی فر به آن توجه کنید، شست و شوی مو ها با آب ولرم است. در ادامه پاسخ به پرسش چگونه موهای فر را صاف کنیم خوب است بدانید که آب داغ به کوتیکول ها آسیب می رساند و باعث خشکی یا وز شدن مو ها می شود.

 

3. مو های خود را با پارچه میکروفیبر خشک کنید

برای اینکه آسان تر سشوار کنید، از یک پارچه میکروفیبر یا تیشرت قدیمی برای گرفتن آب اضافی مو ها استفاده کنید. به آرامی مو های خود را با پارچه فشار دهید تا آب اضافی و خیسی آن گرفته شود. از مالیدن مو ها با پارچه بپرهیزید؛ زیرا این کار می‌ تواند باعث شکستن و وز شدن آن ها شود. 

 

4. مو های خود را شانه کنید

برای شانه زدن و صاف کردن موی فر بهتر است از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید و این کار را از انتهای موها شروع کنید و سپس به سمت ریشه بروید. اغلب برس ها برای مو های مجعد مناسب نیستند؛ زیرا می توانند موجب کشش و شکستگی آن ها شوند.

yes اگر مو های خود را در حمام شانه کرده اید می توانید دیگر این کار را تکرار نکنید، در این صورت احتمال بروز موخوره هم کمتر می شود.  

 

5. از سرم ها و ماسک های  مناسب استفاده کنید

از مو های خود در برابر حرارت سشوار و سایر ابزار های حرارتی صاف کردن مو، با سرم و ماسک های مخصوص محافظت کنید. معمولا در طول صاف کردن موی فر ، از چندین ابزار حالت دهنده حرارتی استفاده می شود، بنابراین باید از مو های خود در برابر گرما محافظت کنید. از سرم، اسپری یا ژل استفاده کنید. محصولات حاوی روغن آرگان، برای این کار بسیار مناسب هستند.

 

 

قدم دوم: خشک کردن مو ها

خشک کردن موها در فرآیند صاف کردن موهای فر

قدم بعدی در پاسخ به این سوال که چگونه موهای فر را صاف کنیم ، درست خشک کردن مو ها است. خشک کردن مو ها بخصوص مو های مجعد اصول خاصی دارد که به شرح زیر است.

 

1. تقسیم بندی مو ها به قسمت های کوچک تر

با جدا کردن موها به چهار قسمت می توانید به راحتی مو های خود را خشک کنید.

 

2. خشک کردن هر قسمت به صورت جداگانه

سشوار کشیدن یکی از مهم ترین مراحل صاف کردن موی فر است. با استفاده از یک برس گرد و سشوار، مو های خود را با حوصله خشک کنید. سشوار را به سمت برس بگیرید، اما آن را حدود پنج سانتی متر از برس خود دور نگه دارید تا حرارت زیاد تار های نازک و حساس  را نسوزاند.

برس کشیدن و سشوار زدن را از بالا به پایین انجام دهید. پس از خشک شدن، بر روی مو های خود روغن مناسب مانند روغن آرگان یا نارگیل بمالید و مجدد آن ها را شانه کنید. 

 

3. اتو کردن مو ها

مرحله بعدی برای صاف کردن موی فر اتو کردن آن ها بعد از خشک شدن با سشوار است. مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد مو های خود را تقسیم کنید و هر قسمت را به طور جداگانه با اتو مو، صاف کنید. یادتان باشد از اتو مویی استفاده کنید که صفحه آن از تیتانیوم باشد؛ زیرا مو های مجعد را صاف تر و براق تر می کند. 

از هر قسمت به اندازه 2.5 سانت جدا کنید و اتو را روی قسمت انتخاب شده بکشید. برای این کار از ابتدای ریشه شروع کنید و به سمت ساقه و انتهای مو حرکت کنید. سعی کنید فقط یکبار اتو را بر روی مو های خود بکشید. هر چه مو ها را محکم تر نگه دارید، سریع تر صاف می شود.

اگر مو هایتان هنگام صاف کردن می‌ سوزد، احتمالا برای این است که آن ‌ها را کاملاً خشک نکرده ‌اید. سشوار را بردارید و قبل از اینکه دوباره مو هایتان را صاف کنید کاملا آن ها را خشک کنید.

 

 

قدم سوم: به پایان رساندن مراحل صاف کردن موی فر و حفظ مدل آن

آخرین مرحله صاف کردن موهای فر

بعد از اینکه تمام این مشکلات را برای صاف کردن مو های خود پشت سر گذاشتید، احتمالاً تمایل دارید مدتی آن را حفظ کنید. بنابراین آخرین مرحله از آموزش اینکه چطور موی فر را صاف کنیم، حفظ زیبایی آن است. برای این کار به توصیه های زیر عمل کنید.

  1. مدل مناسبی با توجه به سلیقه و علاقه خود برای جلو و پشت مو ها انتخاب کنید. می توانید چتری های خود را صاف کنید و انتهای مو را با اتو کمی حالت دهید. 
  2. با یک سرم مناسب، براقیت موها را بیشتر کنید. سرم ها گزینه های مناسبی برای حفظ مدل و درخشندگی مو ها هستند. این کار همچنین وز احتمالی باقی مانده را از بین می برد و مو ها را ابریشمی تر می کند. 
  3. هنگام چرب شدن مو ها از شامپو های خشک که نیاز به آبکشی ندارند استفاده کنید. همچنین می توانید از پودر بچه برای پوشاندن موقت چربی استفاده کنید. برای جلوگیری از چرب شدن سریع، مو های خود را زیاد با دست لمس نکنید.
  4. توصیه بعدی این است که از قرار دادن مو های صاف شده در معرض رطوبت خودداری کنید؛ زیرا در این صورت به سرعت فر می شود. می توانید برای دوش گرفتن و شستن بدن خود مو ها را بالای سر با یک حوله جمع کنید تا رطوبت را جذب نکند. برای جلوگیری از فر شدن مجدد مو ها، قسمت های دارای موخوره را در روز های بعد، مجدد با مواد صاف کننده و سرم ها پوشش دهید. 

enlightened یادتان باشد تکرار این مراحل، به صورت روزانه می تواند به شدت برای مو مضر باشد و به آن ها آسیب برساند، سعی کنید این کار را هر 3 یا 4 روز یکبار انجام دهید. 
 

 

 

هفت اشتباه رایج برای جلوگیری از صاف کردن مو

به خاطر تارهای موی خود، قبل از اینکه صاف کردن موهای طبیعی خود را شروع کنید، دوباره موارد ذیل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در این روند هیچ یک از اشتباهات زیر را مرتکب نشده اید.
 

  • اشتباه شماره یک: خشک کردن موها در جهات نادرست

آیا تا به حال به این اندیشده اید که چرا آرایشگران هنگام خشک کردن مو، تارهای موی شما را به سمت بالا می کشند؟ دلیل اینکه چرا آرایشگران در هنگام خشک کردن موهایتان آن ها را به سمت بالا می کشند، این فقط برای نمایش برخی از حرکات فانتزی نیست بلکه حرکت به سمت بالا می تواند به ایجاد حجم در ریشه های مو کمک کند.

به جای تلاش برای انجام خشک کردن کامل ساقه ی مو، بر روی ریشه های مو به سمت بالا تمرکز کنید. بنابراین، پس از خشک شدن ریشه ها، احساس راحتی کنید تا بقیه ساقه های موی خود را با حرکت رو به پایین خشک کنید تا به شما کمک کند حرکت مستقیم به سمت شانه ها ایجاد شود.

 

  • اشتباه شماره دو: آهن آلومینیوم اتو موی شما کنترل دما ندارد

یکی از ساده ترین اشتباهاتی که می توانید هنگام صاف کردن موهای طبیعی مرتکب شوید، استفاده از ابزاری داغ و فاقد صفحه برای تنظیم دما است. بافت مو در همه افراد متفاوت است؛ بنابراین اگرچه یک درجه حرارت جهانی می تواند روی موهای شخص دیگری بسیار موثر باشد، اما ممکن است برای موهای شما خیلی کم یا زیاد باشد.

به دنبال صاف کننده موی فر با تنظیمات گرمای چندگانه باشید و از کمترین درجه حرارتی که می توانید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، شما فقط می خواهید ابزار گرمایی را یک یا دو بار از مابین موهای خود عبور دهید. این کمک می کند تا صدمه ای که گرما به تارهای موی شما وارد می کند، محدود شود.

همه چیز در مورد تنظیم درجه حرارت مناسب اتو مو: بافت مو هرچه باشد، به یاد داشته باشید که هرگز از دمای 200 درجه سانتیگراد عبور نکنید. از گرمترین تنظیم گرما که معمولاً در حدود 450 درجه است، دور بمانید. قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد مو می تواند نگرانی هایی مانند موخوره و شکستگی مو را ایجاد کند. در هر مکانی بین 180-200 درجه برای افرادی که موهای خوبی دارند ایده آل است. اگر موهایتان خیلی خشک است ، پیشنهاد می کنیم دما را بین 140 تا 160 درجه تنظیم کنید.

 

  • اشتباه شماره سه: قبل از شروع کار خیلی از محصولات را استفاده می کنید

از جنس موهای خود مطمئن شوید، محصولات آرایشی بهداشتی موهای چرب و موهای صاف با هم متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که موهای خود را با محصولات درست و مناسب جنس موی خود شستشو می دهید تا از ایجاد وضعیتی ترسناک جلوگیری کنید.

تمام آنچه شما باید از قبل استفاده کنید یک محصول آرایشی بهداشتی محافظ حرارت است که باید آن را قسمت به قسمت، قبل از استفاده از اتو مو و ابزارهای صاف کننده به موهای خود بمالید. پس از صاف کردن، هنوز هم می توانید کمی محصول مرطوب کننده مو یا اسپری مو اضافه کنید!

محصولی که روزانه برای شامپو و حالت دادن استفاده می کنید می تواند تفاوت زیادی در موهای شما ایجاد کند. بنابراین، استفاده از شامپو نرم کننده و مرطوب کننده مغذی بسیار مهم است. و اگر موهای خشک دارید، بهترین استفاده شما از تهویه مطبوع است. با استفاده از محصولات بهداشت و مراقبت از مو با کیفیت بالا نه تنها حجم قابل توجهی به موهای شما اضافه می کند بلکه موهای شما صاف و براق تر هم می شود.

 

  • اشتباه شماره چهار: تقسیم کردن موها به قسمت های بسیار بزرگ هستند

اگر متوجه شدید که به نظر نمی رسد موهای شما به اندازه دلخواه صاف شده است، اندازه قسمت هایی از مو را که با آنها کار می کنید در نظر بگیرید. ممکن است تصور کنید عبور آلومینیوم صاف اتو موی شما از قسمت های بزرگی از مو باعث کاهش زمان استایل شما می شود اما این کار فقط صاف کردن موها را طولانی تر می کند.

به ما اعتماد کنید و موهای خود را به قسمت های کوچکتر و یک اینچی جدا کنید. شما قادر خواهید بود هر قسمت را خیلی سریعتر صاف کنید و حتی می تواند به شما اجازه دهد با درجه حرارت پایین اتو مو کار کنید.

 

  • اشتباه شماره 5: شما بیش از اندازه محصولات محافظ مو را استفاده می کنید

بعد از اتمام سشوار کشیدن و اتو مو کشیدن، ممکن است وسوسه شوید که یک مورد از محصولات حالت دهنده مو را به کار ببرید تا به جذاب تر شدن ظاهر موها  کمک کند و آن ها را براق کند. اما وقتی نوبت به محصولات حالت دهنده ی مو می رسد یک مو با ظاهری جدید خلق می شود ، کمی جلوتر می رویم. اگر می خواهید از یک سرم مواستفاده کنید مانند: سرم موی بیول دو فاز مناسب انواع مو  و سرم موی دنی وان دو فاز ضد وز گیاهی

مقدار متوسطی از آن را روی ساقه ی مو تا انتهای آن آغشته کنید. هیچ چیزی را روی ریشه های مو اعمال نکنید، زیرا به راحتی می توانند چرب و ناپاک به نظر برسند. به علاوه، استفاده از محصول برای ریشه های شما باعث سنگین شدن آنها شده و تمام تلاشی را که برای افزایش حجم انجام می دهید از بین می برد.

 

  • اشتباه شماره 6: پس از صاف کردن ، بلافاصله موهای خود را محکم می بندید

ما به همان اندازه که علاقه مند به پوشیدن لباس های متنوع هستیم به همان اندازه نیاز به آرایش متنوع موهای خود داریم. اما ممکن است همه تلاش شما برای صاف کردن موها کاملا برعکس جواب دهد، در حالی که موهایتان را به عقب می کشید در کوتاه ترین زمان ممکن  فرهای شما در یک لحظه باز می گرداند، اما می تواند باعث آسیب به موها شود.

پس از صاف کردن موهای خود، آن ها را تا مدت زمانی اندک آزاد بگذارید تا کاملا خنک شوند. اگر می خواهید موهای خود را روی صورت بریزید و یا از کش موی نرم (نه الاستیک محکم!) برای کشیدن موهای خود برای مدل دم اسبی استفاده کنید.

 

چگونه موهای فر را صاف کنیم

 

  • اشتباه شماره 7: شما به روش های صحیح به خواب نمی روید

برای اینکه حالت رشته های ابریشمی موها به همان صورت باقی بمانند، محافظت از آنها در شب مهم است. به هر حال، نحوه خوابیدن روی موهای شما می تواند به حفظ مدل موی شما کمک کند یا بسته به آنچه که انجام می دهید، آن را از بین ببرد.

قبل از خوابیدن در رختخواب، حتماً موهای خود را در یک روسری ابریشمی بپیچید. روبالش های نخی سنتی می توانند خشن باشند، که می توانند استایل صاف موی شما را بهم بریزند، در حالی که ابریشم بسیار نرم تر است. خوابی زیبا، واقعاً!


 شما با توجه و اجتناب از انجام این هفت اشتباه و خرید محصولات اورجینال بهداشتی و مراقبتی از فروشگاه معتبر و تخصصی آرانیکا می توانید موهای زیبایی را به خود هدیه دهید. 

 

 

نگهداری از موها بعد ازصاف کردن موی فر

موهای صاف را حفظ کنید. بعد از اینکه تمام این مشکلات برای صاف کردن موهای خود را پشت سر گذاشتید، احتمالاً می خواهید تا آنجا که ممکن است از آن نگهداری کنید. برای اینکه موهایتان آسیب نبیند، سعی کنید از صاف کردن کامل آن هر روز خودداری کنید. حدود سه روز ادامه دهید و سپس این روند را دوباره برای موهای صاف تکرار کنید. برای حفظ موهای صاف می توانید این مراحل را دنبال کنید: 

  • وقتی موهایتان شروع به چرب شدن کرد از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید.  
  • از خیس شدن موهایتان خودداری کنید. از آنجایی که موهای مجعد در صورت قرار گرفتن در معرض آب به راحتی خم می شوند، سعی کنید از رطوبت یا آب اجتناب کنید. هنگام دوش گرفتن، موهای خود را با گیره سنجاق کنید و سپس آن را در یک حوله یا کلاه دوش بپیچید تا رطوبت اضافی را از بین ببرید.
  • هر چند وقت یکبار آن را لمس کنید. اگر برای چند روز موهای خود را صاف کرده اید، احتمالاً کمی موخوره می شود و ممکن است دوباره به حالت فر در بیاید. برای جلوگیری از این اتفاق، هر روز یا بیشتر، با تمرکز بر روی نواحی مشکل، یک شانه صاف را روی موهای خود بکشید. نیازی نیست تمام موهای خود را به طور کامل صاف کنید یا آن ها را در قسمت های مختلف سنجاق کنید - فقط لایه بالایی یا هر تکه ای را که شروع به فر شدن کرده اند صاف کنید.
  • به زدن سرم روی موهایتان ادامه دهید. سرم می تواند به صاف شدن موها کمک کند و از وز شدن بیشتر جلوگیری کند. هر روز بعد از صاف کردن موها یا وقتی از خواب بیدار شدید، سرم را به موهایتان بزنید. سپس به ریشه های موی خود با یک اسپری موی ملایم بپاشید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.
  • در شب موهای خود را محکم کنید تا از گره خوردن یا بد شکل شدن آن در هنگام خواب جلوگیری کنید. همچنین ممکن است بخواهید روی آن روسری ابریشمی بپوشید.
  • در روز آخر موهای خود را به عقب سنجاق کنید. اگر موهای شما واقعا چرب به نظر می رسد، می توانید از آخرین روز به عنوان فرصتی برای پوشیدن موهایتان در یک آرایش زیبا استفاده کنید. شما همچنین می توانید فقط یک هدبند بپوشید یا به پشت سر خود سنجاق کنید.

 

 

ترفند های صاف کردن موی فر با مواد طبیعی

 

1- ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ یک منبع غنی شناخته شده سرشار از پروتئین است که ترکیب آن با روغن زیتون که ماده ای مغذی و نرم کننده‌ی بسیار خوبی برای مو محسوب می شود؛ می تواند مو هایی لطیف و بدون وز به شما هدیه دهد. 

نحوه ترکیب و استفاده از این دو ماده به این صورت است که دو عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را کاملاً با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس محلول را کف سر ریخته و با انگشتان به خوبی ماساژ می دهید تا تمام موها به خوبی آغشته شود. بعد از 60 دقیقه موهای خود را بشویید و خشک کنید و از داشتن موهای صاف، لطیف و بدون وز خود لذت ببرید.

 

2- ترکیب شیر، عسل و توت فرنگی

همانطور که می دانید شیربه دلیل وجود پروتئین فراوان به تنهایی، صاف کننده‌ی طبیعی بسیار خوبی برای مو می باشد وموهای شما را نرم و مستحکم می‌کند؛ اگر آن را با عسل مخلوط کنید بهتر است؛ زیرا عسل نوعی نرم کننده است که کمک می‌کند رطوبت موی شما حفظ شود. توت فرنگی دارای اسید میوه یا ” آلفا هیدروکسی اسید” می باشد و به موهای شما درخشندگی می بخشد. بنابراین، ترکیب این سه ماده مغذی موهای صاف، نرم، براق و بدون وز برای شما به ارمغان خواهد آورد. 

نحوه ترکیب و استفاده از این سه ماده به این صورت است که ابتدا یک لیوان سر خالی شیر را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. سپس 3 الی 4 عدد توت فرنگی رسیده را با پشت قاشق له کرده و به آن اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را به موهای خود بمالید و سر خود را با حوله بپوشانید. بعد از ۲ تا ۳ ساعت موهای خود را بشویید و خشک کنید.

 

3- آلوئه ورا و روغن زیتون

یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی استفاده از آلوئه ورا است. آلوئه ورا سرشار از آنزیم‌هایی است که به نرمی، صافی و رشد موهای شما کمک می‌کند. این محصول به ساقه‌ی موی شما نفوذ می‌کند و با آبرسانی آن، وز موهای شما را از بین می‌برد. استفاده از ژل آلوئه ورا نیاز به یک مکمل دارد که در آن حل شود و استفاده از روغن زیتون بهترین مکمل برای این کار می باشد.

نحوه ترکیب و استفاده این دو ماده به این صورت است که نصف فنجان روغن زیتون را کمی حرارت دهید تا گرم شود( بهتر است از روش بنماری استفاده کنید و هرگز از حرارت مستقیم استفاده نکنید) سپس نصف فنجان ژل آلوئه ورا را به آن اضافه و با هم مخلوط کنید. سپس، ترکیب بدست آمده را روی موهای خود بمالید. بعد از مدت زمان  30 تا 40 دقیقه آموهای خود را بشویید و خشک نمایید.

 

4- روغن کرچک

روغن کرچک از دیگر مواد طبیعی است که شما می توانید به تنهایی برای صاف کردن موهای فر خود به روش گیاهی از آن استفاده کنید. این روغن موهای شما را ترمیم و آنها را نرم می‌کند. همچنین، با آبرسانی مو، وزی آن را کنترل می‌کند و به شما کمک می‌کند، مویی نرم و براق داشته باشید.

نحوه استفاده از روغن کرچک به این صورت است که کافی است فقط با مقدار کمی حرارت غیر مستقیم آن را گرم کنید و سپس موهای خود را با آن ماساژ دهید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را دور سر خود بپیچید. بعد از نیم ساعت موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید و خشک کنید.

 

5- سرکه ‌ی سیب

استفاده از سرکه سیب یک روش دیگر صاف کردن موی فر با مواد طبیعی است. سرکه سیب به متعادل کردن چربی و پ هاش مو کمک می کند، ویژگی ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. سرکه سیب علاوه بر خاصیت نرم کنندگی، کاهش فر خوردگی و کاهش خشکی و رفع وزی مو از مو خوره و شکنندگی مو جلوگیری می کند.

نحوه استفاده و مصرف سرکه سیب به این صورت است که ۲ قاشق غذاخوری سرکه‌ ی سیب را با یک فنجان آب رقیق کرده و در پارچ بریزید؛ سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده‌ی فاقد سولفات، شست و شو دهید. سپس، سرکه‌ی رقیق شده را به عنوان آخرین مرحله آبکشی روی موهای خود بریزید. یادتان باشد موهایتان را دیگر آبکشی نکنید.

آبکشی مو با سرکه‌ی سیب، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چربی‌های اضافه و باقی مانده‌های محصولات مراقبت از مو روی موهای شما می باشد؛ چرا که قادر است هر گونه گرد و غباری را از کوتیکول موهای شما پاک و آنها را نرم و لَخت ‌کند.

 

6- ترکیب آب لیمو و شیر نارگیل

آب لیمو ماده‌ای طبیعی برای صاف کردن مو می باشد که ترکیب آن با شیر نارگیل ضمن نرم کردن موهای شما،موجب تقویت پوست سرتان می شود.

نحوه استفاده و مصرف از ترکیب آب لیمو و شیر نارگیل به این صورت است که یک چهارم فنجان شیر نارگیل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را خوب با هم مخلوط می کنید. اجازه می دهید ترکیب بدست آمده یک شب در یخچال بماند. صبح روز بعد موهای خود را از ریشه تا نوک مو به محلول آغشته کنید. بعد از مدت نیم ساعت با شامپوی ملایم و آب سرد آن را بشویید و خشک کنید.

 

7- ترکیب موز، شیر لخته، عسل و روغن زیتون

این ترکیب نوعی نرم کننده‌ی قوی است که به بهبود کیفیت و بافت موی شما کمک شایانی می‌کند. همچنین، موهای وز را صاف و قوی می‌کند.

نحوه استفاده و مصرف این چهار ماده مغذی به این صورت است که ابتدا دوعدد موز را کاملاً پوره کنید. سپس دو قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری شیر لخته را به آن اضافه کنید. و در نهایت موهایتان را به ترکب بدست آمده آغشته و بعد از نیم ساعت موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید و خشک کنید.

 

8- کرفس

یک روش دیگر صاف کردن موی فر با مواد طبیعی استفاده از کرفس است. کرفس به عنوان یک نرم کننده و صاف کننده‌ی طبیعی مو عمل کرده و می‌تواند به سلامت موهای شما کمک کند.

نحوه استفاده و مصرف کرفس جهت صاف کردن موی فر به این صورت است که در ابتدا باید آب یک دسته کرفس را بگیرید و به مدت یک شب آن را در ظرفی نگهداری کنید. روز بعد موهای خود را به طور یکنواخت از ریشه تا نوک مو به آب کرفس آغشته کنید. به آرامی موهایتان را شانه بزنید. سپس، آنها را تا۳۰ دقیقه با حوله‌ی گرم یا کلاه حمام بپوشانید. در نهایت، موهای خود را آبکشی کرده و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود.

 

 

3 نکته‌ی طلایی که رعایت آن به کاهش فری موهایتان کمک می‌ کند

  1. بعد از استحمام، هنگامی که هنوز نوک موهایتان مرطوب است، آنها را سفت (به اصطلاح به صورت گوجه ) بپیچانید و در پشت سر به طرف بالاجمع کنید و تا زمانی که موهایتان به طور کامل خشک نشده‌اند، آنها را باز نکنید.
  2. قبل از خواب مانند وقتی که می‌خواهید موهایتان را در دو طرف سر دم اسبی ببندید موهایتان را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. یک قسمت را جدا کرده و با کش به نزدیک پوست سر خود ببندید. سپس، به فاصله‌ی های متناوب (2 سانتی متر) موهایتان را با یک کش دیگر ببندید و این کار را آتا انتهای مو تکرار کنید. روز بعد تمام کش‌ها را باز کنید.
  3. یک فنجان شیر را در بطری اسپری دار ریخته و هر ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از حمام کردن، موهایتان را با شیر موجود اسپری کنید. این عمل را هر بار قبل از شستن موی خود انجام دهید. پس از چند بار شست وشو تاب موهایتان از بین خواهد رفت.