معنی اعتماد به نفس چیست؟

اگر بخواهیم به صورت علمی به این موضوع نگاه کنیم اعتماد بنفس به معنای باور داشتن به توانمندی های خود می باشد. اعتماد بنفس یعنی انسان خود را عمیقا ارزشمند بداند. اعتماد بنفس یک نیروی بسیار قوی درونی است که در درون قلب و ذهن ما جای دارد و باعث می شود بدون شک و تردید به سوی آینده قدم برداریم. موفقیت هرکس به میزان اعتماد بنفس اوست. اعتماد بنفس امری اکتسابی است که هر فرد با توجه به شرایط محیطی و اجتماعی که دارد آن را از محیط بدست می آورد و میتواند آن را ارتقاء دهد. عوامل متعددی بر روی شکل گیری اعتماد بنفس موثر هستند که یکی از آن ها استفاده از عطر و ادکلن است.

 

 

 

تاثیر عطر و ادکلن بر افزایش میزان اعتماد بنفس

 

آیا عطر و ادکلن بر افزایش میزان اعتماد به نفس تاثیر می گذارد؟

اغلب افراد اعتماد بنفس پائینی دارند و هنگامی که در مواجهه با شرایط جدیدی قرار می گیرند تردید به خود راه می دهند و از خود می پرسند آیا از عهده ی این کار بر می آیند یا خیر یا نگران هستند که نکند در این تصمیم شکست بخورند.

 

روش های متفاوتی برای افزایش اعتماد بنفس وجود دارد؛ به عنوان مثال: از تصمیم گرفتن نترسید حتی اگه پایان آن تصمیم شکست باشد، بهتر از تصمیم نگرفتن است؛ یا سعی کنید در حرفه مورد علاقه خود متخصص شوید تا ایمان و باور به خودتان افزایش یابد. همیشه به رویاهایتان فکر کنید و آینده دلخواهتان را در ذهن خود به تصویر بکشید؛ یا زمانی که برای انجام فعالیت های روتین و روزانه خود مجبور به حضور در جامعه می شوید آراستگی، نوع پوشش و نوع رفتار نقش مهمی در برخورد مردم با شما دارد و هرچه این برخورد بهتر باشد تاثیر مثبت بیشتری بر اعتماد بنفس شما ایجاد می کند. بنابراین اکثر افراد سعی بر آن دارند که با ظاهری زیبا، آراسته و خوشبو در محیط هایی مانند:سرکار، دانشگاه و مهمانی  حضور یابند.

 

عطر و ادکلن تنها شما را خوشبو نمی کند. شاید برای شما هم جذاب باشد بدانید که ایجاد اعتماد به نفس با عطر و ادکلن پدیده‌ای واقعی است. رایحه و بوی عطرها در ذهن انسان باقی می ماند و بر روی رفتار و اخلاق او تاثیرات بخصوصی از خود به جای می گذارد، تا جایی که برای درمان برخی افسردگی‌ها عطردرمانی یا آروما تراپی پیشنهاد می‌شود. پس این طبیعی است که بگویند عطر و ادکلن ها اعتماد بنفس می‌آورند. ذهن انسان، جزئی به نام کورتکس دارد که رایحه عطر را در خود نگه می‌دارد. به همین علت بر روحیات و اخلاق انسان تاثیر گذار بوده و میتواند نقش قابل توجهی بر میزان افزایش اعتماد بنفس در افراد داشته باشد.

 

عطر وادکلن ها نقش مهمی در احساس و ادراک ما دارند و قادر هستند بازه ی احساسات ما، از داشتن اعتماد بنفس تا داشتن حس جذابیت و شادی و حتا فراتر از ان هم گسترش  دهند. وقتی ما از عطر و ادکلن استفاده می کنیم تغییری در سیستم دستگاه بویایی که مستقیما به سیستم عصبی مغز ما متصل است شکل می گیرد. این بخش عصبی کنترل خاطرات و احساسات شما را بعهده دارد؛ به همین خاطر وقتی رایحه خوشایندی را استشمام میکنید روی سیستم عصبی شما تاثیر گذاشته و باعث تغییر رفتار شما میشود و احساس شادابی و جذابیت بیشتری را به شما می دهد.

 

 

معرفی رایحه ها و عطر هایی که حس اعتماد بنفس را افزایش می دهند 

ما قصد داریم چهار رایحه در طبیعت را که به طور قابل توجهی میتواند در میزان افزایش حس اعتماد بنفس در افراد نقش آفرینی کند را به شما معرفی کنیم. شما میتوانید با انتخاب عطر و ادکلن هایی که این رایحه ها در ترکیبات آن استفاده شده موفق به انتخاب عطر و ادکلنی شوید که علاوه برخوشبو بودن، بر افزایش میزان اعتماد بنفس شما نقش موثری داشته باشد.

 

  • رایحه یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ یکی از پرمصرف ترین گیاهان در صنعت عطرسازی است. این گیاه حس آرامش را به شدت در شما تشدید کرده و اعتماد بنفس شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. اگر در حال سپری کردن روزهای پر تنشی هستید، استفاده از این رایحه را به شما پیشنهاد میدهیم. ادو تویلت زنانه لاگوست L.12.12. BLANC و ادو پرفیوم زنانه فرانک الیور BAMBOO و ادو پرفیوم زنانه کالوین کلین SECRET OBSESSION و ادو تویلت اسپورت استی لودر WOOD MYSTIQUE و ادو پرفیوم اسپورت ایو سن لورن SUPREME BOUQUET از جمله عطر و ادکلن هایی هستند که در ترکیب نت هایشان از رایحه یلانگ یلانگ استفاده شده است.

 

 

 

تاثیر عطر و ادکلن بر افزایش میزان اعتماد بنفس

 

  • رایحه برگاموت

گیاه برگاموت در گروه مرکبات دسته بندی می شود و اصالت آن به ایتالیا، ساحل عاج و بخش‌هایی آسیایی بر می گردد. رایحه برگاموت یا ترنج تاثیر شگفت انگیزی بر افزایش حس اعتماد به نفس دارد و در صنعت عطر سازی نیز نقش قابل توجهی از خود ایفا می کند. ادو تویلت زنانه آنتونیو باندراس BLUE SEDUCTION و ادو تویلت زنانه آنتونیو باندراس HER GOLDEN SECRET و ادو تویلت مردانه آنتونیو باندراس PLAY IN BLUE SEDUCTION و ادو تویلت زنانه بولگاری OMNIA CORAL از جمله عطر و ادکلن هایی هستند که در ترکیب نت هایشان از رایحه برگاموت یا ترنج استفاده شده است.

 

 

 

تاثیر عطر و ادکلن بر افزایش میزان اعتماد بنفس

 

  • چوب صندل

رایحه چوب صندل نیز از دیگر روایح آرامش بخش در صنعت عطر سازی می باشد که با افزایش سطح تمرکز به افزایش میزان اعتماد بنفس کمک شایانی می نماید. ادو تویلت مردانه جگوار CLASSIC BLACK و ادو تویلت زنانه دیویدوف COOL WATER و ادو تویلت زنانه هوگو بوس BOSS ORANGE و ادو تویلت مردانه آلفرد دانهیل DUNHILL LONDON و ادو تویلت مردانه بالدسارینی PRIVATE AFFAIRS از جمله عطر و ادکلن هایی هستند که در ترکیب نت هایشان از رایحه چوب صندل استفاده شده است.

 

 

 

تاثیر عطر و ادکلن بر افزایش میزان اعتماد بنفس

 

  • گل استفانوتیس یا یاسمن

گل استفانوتیس یا یاسمن یکی از خوشبو ترین رایحه های زنانه می باشد که در افزایش میزان اعتماد بنفس و رفع بیماری های روحی روانی بسیار موثر است و کاربرد بسیاری در صنعت عطر سازی دارد. ادو تویلت مردانه روبرتو ویزاری PRIVATE GOLD و ادو پرفیوم زنانه لالیک FLEUR DE CRISTAL و ادو پرفیوم زنانه یوهان بی RICH NOIR SUBLIME و ادو پرفیوم مردانه اکسید NAIA NOIR و ادو تویلت زنانه ورساچه VERSUS از جمله عطر و ادکلن هایی هستند که در ترکیب نت هایشان از رایحه گل استفانوتیس یا یاسمن استفاده شده است.

 

 

 

تاثیر عطر و ادکلن بر افزایش میزان اعتماد بنفس