تاثیر عطر بر روابط اجتماعی

حالت عاطفی ترکیبی از احساس و رفتار است، در حال حاضر شواهد گسترده ای وجود دارد که بوها می توانند به طور آشکار یا ناخودآگاه حالت و احساسات را تعدیل کنند. معمولاً عقیده بر این است که بوها، حتی زمانی که بدون آگاهی آگاهانه ارائه شوند، می توانند احساسات و خلق و خوی را تعدیل کنند .به عنوان مثال، 5 دقیقه قرار گرفتن در معرض یک بوی نامطبوع باعث ایجاد خلق و خوی منفی و اضطراب خفیف می شود، در حالی که 5 دقیقه قرار گرفتن در معرض یک بوی خوش  می تواند خلق و خوی مثبت و آرامش را ایجاد کند. شاید برای شما هم این سوال در ذهنتان مطرح شود که آیا بوها تأثیر مشابهی بر روابط اجتماعی دارند؟ تاثیر عطر بر شخصیت انسان چیست؟ آیا عطر میتواند تاثیری بر میزان اعتماد بنفس در افراد داشته باشد؟ عطر و ادکلن چه رابطه ای با طبع و مزاج شما می تواند داشته باشد؟

 

مادر این مقاله قصد داریم به چگونگی تاثیر عطر بر روابط اجتماعی بپردازیم. تمرکز بر روی این است که چگونه بوها ممکن است حالات عاطفی یا خلقی را تعدیل کنند. در هر لحظه حالت عاطفی یک فرد ترکیبی از عاطفه و خلق است، با خلق و خویی که منعکس کننده میانگین جاری رویدادهای عاطفی متوالی همراه با یک حالت عاطفی درونی است. با گذشت زمان، با فرض عدم آسیب شناسی روانی، یک فرد یک مسیر عاطفی/خلقتی را از طریق حالات مختلف بیان می کند .سوال این است که چگونه محرک های بویایی می توانند این مسیر را تحت تاثیر قرار دهند؟ بوها دارای بسیاری از ویژگی های ادراکی دیگر هستند که می توانند عواطف و خلق را به سمت حالت های برانگیختگی بالاتر یا پایین تر و همچنین در امتداد بعد ظرفیت سوق دهند. علاوه بر این، چنین تأثیر ناشی از بو بر روی مسیر به طور بالقوه می تواند بدون آگاهی آگاهانه از حضور بو رخ دهد.

 

ارتباطات و روابط اجتماعی موثر

دنیای مدرن امروز ما بطور عجیبی با نحوه ی ارتباط  و داشتن روابط اجتماعی موثر پیوند خورده و ما در عصری هستیم که یکی از عوامل موفقیت، داشتن ارتباطات و روابط اجتماعی موثر است و این مهم یکی از ویژگی های لاینفک انسان های موفق دوره ما نیز می باشد. در ادامه به تعریف روابط اجتماعی، اهمیت داشتن ارتباطات و روابط اجتماعی موثر و تاثیر عطر بر داشتن روابط اجتماعی موثر می پردازیم.

 

تعریف روابط اجتماعی

روابط اجتماعی به طور کلی مجموعه رفتار هایی را در بر می گیرد که یک فرد در جهت تعامل با سایر افراد جامعه برقرار می کند.

 

اهمیت داشتن ارتباطات و روابط اجتماعی موثر

به طور کلی همه ی انسان ها برای رفع نیازهایشان و رسیدن به موفقیت به روابط اجتماعی موثر نیاز دارند و زندگیشان تحت تاثیر روابطشان با دیگران معنا پیدا میکند؛ پس توانایی داشتن روابط اجتماعی موثر لازمه ی زندگی همه ماست تا بتوانیم در تمام مراحل زندگی فردی موثر و موفق باشیم.

 

تاثیر عطر بر داشتن روابط اجتماعی موثر

عوامل بسیار زیادی بر داشتن روابط اجتماعی موثر دخیل هستند که یکی از مهم ترین آن ها آراستگی ظاهری شماست. وقتی شما برای یک مصاحبه کاری آماده میشوید و یا مسئولیت اجرای یک سمینار به عهده شما قرار میگیرد یا وارد یک جمع دوستانه میشوید بعد از ورود شما به آن جمع اولین چیزی که توجه همه را به شما جلب میکند بوی عطر یا ادکلن شماست؛ پس استفاده از یک عطر مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که یک رایحه خوشبو علاوه  بر احساس دلپذیری که در دیگران ایجاد میکند، منجر به تقویت احساس اعتماد بنفس در شما میشود. شاید باورش برای شما سخت باشد که استفاده از عطر و ادکلن تا چه حد میتواند برداشتن روابط اجتماعی موثر شما در انواع رابطه های دوستانه، رابطه های کاری و حتا رابطه های عاشقانه موثر باشد. اما نکته قابل توجه چگونگی  استفاده هوشمندانه از عطر است. یعنی شما باید بدانید با توجه به تنوع فراوان رایحه و عطر و ادکلن های  متنوع موجود در بازار کجا باید از چه عطری استفاده کنید. ما در ادامه این مقاله علاوه بر ذکر تاثیر عطر بر انواع روابط اجتماعی به شما استفاده از چند عطر مناسب با آن رابطه اجتماعی را هم پیشنهاد خواهیم داد که اگر در یک رابطه دوستانه هستید یا دارید یک رابطه عاشقانه را تجربه میکنید یا اگر در جایگاه شغلی ویژه ای قرار دارید و مدام در حال برگزاری جلسات و انجام مذاکرات هستید؛ از چه عطری استفاده کنید که مکمل ارتباط اجتماعی موثر شما باشد.

البته لازم بذکر است که انتخاب عطر یک امر کاملا سلیقه ای است و شما باید با توجه به فرهنگ و سلیقه و ذائقه ی بویایی منحصر بفرد خودتان و اطرافیانتان عطر و ادکلن مناسب خود را انتخاب کنید.

 

 

بررسی تاثیر عطر بر داشتن روابط اجتماعی موثر

 

 

تاثیر عطر بر روابط اجتماعی دوستانه

همه ی ما دوست داریم در جمع دوستانمان فردی محبوب و آراسته و شیک  باشیم. انتخاب عطر مناسب علاوه بر تاثیر بر روحیه و خلق و خو شما، بر روحیه و خلق و خوی دوستان شما هم  تاثیر می گذارد. انتخاب یک عطر خوشبو در جمع دوستان می تواند خاطرات زیبای شما را ماندگار کند چرا که ذهن شما قادر به ثبت بو و رایحه خوش است و شما در آینده هر وقت آن بو یا رایحه را استشمام کنید یاد خاطرات خوش آن روزها برایتان تداعی خواهد شد. عطر اسپورت اتکینسون THE NUPTIAL BOUQUET و عطر اسپورت اسنتریک مولکولز ESCENTRIC 02 و آمواج THE LIBRARY COLLECTION OPUS IX می توانند انتخاب های مناسبی برای یک قرار دوستانه باشند.

 

 

بررسی تاثیر عطر بر داشتن روابط اجتماعی موثر

 

 

تاثیر عطر بر روابط اجتماعی عاشقانه

بدن هر انسان بوی خاص و منحصر بفرد خود را دارد. جالب است بدانید که پژوهشگران دریافته اند که انسان ها بیشتر  جذب افرادی می شوند که بوی بدنشان با ان ها متفاوت است. پس از تاثیر نقش حس بویایی در جذب جنس مخالف نمی توان چشم پوشی کرد. پس در قرارهای عاشقانه تان از عطر و ادکلن هایی استفاده کنید که در آن رایحه های گلی بکار رفته یا از نت هایی مانند: وانیل، زنجبیل، فلفل سیاه و دارچین استفاده شده چرا که این نت ها و روایح باعث برانگیخته شدن احساسات می گردد.

ما به شما استفاده از عطر مردانه دولچه گابانا THE ONE و عطر اسپورت فراری RADIANT BERGAMOT و عطر زنانه ژان پل گوتیر CLASSIQUE CABARET EAU DE PARFUM را در ملاقات های عاشقانه پیشنهاد می کنیم.

 

 

بررسی تاثیر عطر بر داشتن روابط اجتماعی موثر

 

 

تاثیر عطر بر روابط اجتماعی کاری

با توجه به اینکه مصاحبه های کاری اغلب در محیط های سر پوشیده مانند دفاتر و اداره ها انجام می پذیرد استفاده از عطر و ادکلن هایی با رایحه ملایم و دلپذیر میتواند نقش بسزایی در روابط اجتماعی موثر شما ایفا کنید و آینده شغلی درخشانی را برای شما رقم بزند. عطر هایی مانند: عطر اسپورت کنت کول ENERGY و عطر اسپورت هیستویرز د پارفومز THIS IS NOT A BLUE BOTTLE 1.2 و عطر اسپورت ناسوماتو ABSINTH برای استفاده در روابط اجتماعی کاری بسیار مناسب می باشد.

 

از اینکه تا پایان این مقاله با ما بودید از شما بسیار سپاسگزاریم. از شما خواهشمندیم با ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه بهتر خدمات به شما عزیزان همراهی کنید.