همه ما دوست داریم در طول روز بوی خوبی داشته باشیم، اما اغلب اوقات متوجه می شویم که عطرمان از ظهر شروع به از بین رفتن می کند؛ و این امر احتمالاً به این دلیل است که شما از ادکلن خود به درستی استفاده نمی کنید. استفاده از ادوپرفیوم در نظر اکثر افراد امری ساده تلقی میشود و بسیاری از مردم نمی دانند روش های ساده ای برای آن وجود دارد که ماندگاری رایحه اش را طولانی تر می کند. شاید برای شما هم جذاب باشد که بدانید عطر زدن هم فوت و فن های خاص خودش را دارد که کمتر کسی از آن مطلع است در این مقاله ما قصد داریم فوت و فن های آن را بررسی کنیم و بیاموزیم چگونه عطر بزنیم تا بتوانیم ماندگاری ادو پرفیوم خود را بیشتر کنیم.


چگونه ماندگاری ادوپرفیوم خود را بیشتر کنیم؟

برای ماندگاری طولانی‌ تر رایحه، باید مطمئن شوید که رایحه می‌تواند با پوست شما ارتباط برقرار کند و در تمام طول روز بماند. پس مهم است بدانید که عطر را به کجا بزنید.

چگونه ماندگاری عطر خود را بیشتر کنیم

 

برای انجام این کار، نکات زیر را مطالعه فرمایید.

1- بعد از استحمام عطر بزنیم

بلافاصله بعد از دوش گرفتن به بدنتان ادو پرفیوم بزنید و بدنتان را خشک کنید.

2- مرطوب کردن پوست قبل از استفاده از ادو پرفیوم

استفاده از لوسیون بدون بو قبل از اسپری کردن ادو پرفیوم، پوست شما را مرطوب می کند و بوی عطر شما را بهتر محبوس می کند.

3- مستقیم روی پوست عطر بزنیم

هیچگاه به طور مستقیم بر روی پارچه و لباس خود ادکلن نزنید زیرا ممکن است جای آن به صورت لک بر روی پارچه یا لباس شما بماند. همیشه به صورت مستقیم روی پوست بدنتان عطر بزنید تا بتواند با روغن های طبیعی بدن شما ترکیب شود و بهترین بو را با بیشترین ماندگاری برای شما به ارمغان آورد.

4- عطر را بر روی نقاطی که نبض دارند بزنیم

عطر به گرما واکنش نشان می دهد و استفاده از آن روی نقاط نبض دار شما می تواند به آزاد شدن نت های آن در طول روز کمک کند؛ پس سعی کنید آن را به پشت گردن، داخل آرنج، مچ دست یا پشت زانو خود اسپری کنید.

 

بهترین نقاط بدن برای عطر زدن

 

5- استفاده از ژل نفتی یا وازلین قبل از استفاده از پرفیوم

مقدار کمی ژل نفتی یا وازلین را قبل از استفاده روی نقاط نبض دار خود بمالید. این مومیایی به عنوان یک قفل مرطوب کننده اضافی برای عطر عمل می کند و به ماندگاری آن کمک می کند.

6- پس از استفاده از پرفیوم پوست را مالش ندهید

مالیدن مچ دست به هم مواد شیمیایی را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود نت‌های بالایی سریع‌تر از آنچه درغیراین صورت بود شکسته شوند. پس تنها کافی است پرفیوم را از فاصله مناسب بر روی پوست اسپری کنید.

7- ادکلن را روی برس مو اسپری کنید و موهایتان را برس بزنید

گاهی می خواهیم کمی عطر اضافی در موهای خود داشته باشیم، شما می توانید ادکلن مورد نظر را روی برس خود اسپری کنید و آن را روی موهای خشک بمالید. هیچ گاه ادکلن را مستقیماً روی موهای خود اسپری نکنید، زیرا الکل موجود در بسیاری از عطرها می تواند باعث آسیب رساندن به تار های موی شما شود.

8- از لوسیون معطر و سایر محصولات مشابه استفاده کنید

راه دیگر برای به حداکثر رساندن ماندگاری عطر ها، خرید پن و صابون، اسپری ضد تعریق بدن، دئودورانت، لوسیون ها، شوینده های بدن و سایر محصولاتی است که در کنار آن فروخته می شوند. برند هایی مانند Calvin Klein ، Versace ، ESSENCE، BVLGARI و دیگر برندهای معروف، محصولاتی مطابق با عطرهای خود را ارائه می دهند. سعی کنید محصولات معطر را بطور همزمان با رایحه های مختلف ترکیب نکنید؛ بخصوص زمانی که خط بوی آن ها بسیار قوی هستند بهتر است از محصولات مختلف با رایحه مشابه استفاده کنید.

 

افزایش ماندگاری عطر با استفاده از محصولات مکمل

 

9- آخرین قطره های ادکلن استفاده شده را در یک بطری لوسیون بدون بو بریزید تا از هدر رفتن آن جلوگیری کنید

از آخرین قطره ادکلن خود نهایت استفاده را ببرید. اگر بطری شما دیگر اسپری نمی کند، باقی مانده آن را به مقداری مرطوب کننده بدون بو اضافه کنید تا لوسیونی ایجاد کنید که بویی شبیه عطر شما می دهد.

 

جلوگیری از هدر رفتن عطر

 

10- کشوهای خود را با ادکلن بپوشانید تا لباس ها را معطر کنید

اگر ادکلن خاصی دارید، می توانید لباس خود را به رایحه آن معطر کنید. به این طریق که در کشوهای لباس خود چند دستمال کاغذی که چند بار از ادکلن مورد نظر به آن پاشیده شده قرار دهید و اجازه دهید روی پارچه ها نفوذ کند. پس از چند روز خواهید دید که تمام لباس های داخل کشو بوی ادکلن مورد نظر شما را به خود گرفته است.

11- پرفیوم خود را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید

ترکیبات نت ها می تواند در نوسان دما یا رطوبت تجزیه شود. به جای اینکه عطرهای خود را در حمام نگهداری کنید، آن را در یک کشوی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

12- ادو پرفیوم خود را در بطری اصلی خود نگه دارید

در حالی که این فرآیند تا حدودی منسوخ شده است، برخی از افراد هنوز دوست دارند ادوپرفیوم خود را در بطری های مجزا و فانتزی ذخیره کنند. اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما به هوا اجازه می دهد ادوپرفیوم شما را اشباع کند، که می تواند ترکیب شیمیایی آن را نیز تغییر دهد.

 

نگهداری عطر در بطری اصلی خود

 

13- شیشه ادکلن خود را تکان ندهید

تکان دادن شیشه یا بطری ادکلن می تواند به هوا اجازه دهد ترکیبات نت ها را القا کرده و طول عمر آن را کوتاه کند.

14- عطر با غلظت مناسب خریداری کنید

عطر و ادکلن در غلظت های مختلف فروخته می شوند، به این معنی که نسبت روغن معطر به الکل متفاوت است.

 

خانواده خودت را بشناس
راهنمای تشخیص خانواده های عطر و ادکلن
حتما بخوانید

 

چه نوع عطری ماندگاری بیشتری دارد؟


قدرت عطری که خریداری می کنید تعیین کننده مدت ماندگاری آن روی پوست است. فرم های غلیظ تر، مانند پرفیوم، بیشترین هزینه را خواهند داشت، در حالی که نسخه های با غلظت کمتر از همان رایحه، مانند ادو تویلت، قیمت کمتری خواهند داشت.

 

کدام عطر ماندگاری بیشتری دارد

 

با این حال، می توانید عطرهایی را نیز خریداری کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشند. عطرهایی با نت های پایه برجسته تر، ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهایی با نت های بالایی برجسته دارند. نت های پایه معمولاً شامل طعم های چوبی یا بالزامیک و همچنین طعم هایی با رایحه تندتر هستند. 

عطرهایی با نت های پایه روشن تر، فرارتر هستند. هرچه ترکیبات نت ها فرارتر باشد، احتمالاً زودتر منقضی می شوند. این شامل رایحه های مرکبات، گل و نت های سبز میباشد. در وبسایت فروشگاه عطر و ادکلن آرانیکا خانواده بویایی هر عطر که شامل نت های آغازین و نت های میانی و نت های پایانی آن می باشد در قسمت مشخصات فنی هر محصول درج شده تا شما بتوانید با آگاهی کامل عطر مورد نظر خود را خریداری کنید.