شاید برای شما هم بارها اتفاق افتاده که در یک مهمانی یا جلسه رایحه خوبی را از کسی احساس کردید و از روی کنجکاوی اسم عطرش را پرسیده باشید و وقتی در فروشگاه های معتبر و اینترنت جستجو کردید، هیچ اطلاعاتی در مورد آن عطر پیدا نکرده اید. حالا باید از کجا این عطر کمیاب را پیدا کنید؟ قیمت این عطر کمیاب چقدر است؟ چطور مطمئن شویم که این عطر کمیاب اصل است؟ این ها سوالاتی است که ما در این مقاله به شما پاسخ خواهیم داد.

 

 

سفارش عطر کمیاب

 

 

دلایل کمیاب شدن یک عطر و ادکن خاص

کمیاب شدن یک عطر و ادکلن خاص در بازار میتواند دلایل متعددی داشته باشد. گاهی گذشت زمان بر تولید مستمر و نیز تغییر ساختار رایحه و عناصر سازنده یک عطر یا توقف تولید آن می تواند دلیل بر کمیاب شدن آن عطر و ادکلن خاص گردد. بر اساس تاثیر زمان در روند تولید عطر و ارتقاء کیفیت آن تغییرات و دسته بندی هایی پدید می آید که اغلب این تغییرات با تغییر قالب و مشخصه های ظاهری بسته بندی همراه هستند و از این رو میتوان عطرها را با توجه به قدمت و کیفیت تولید شده در سالهای مختلف به شش گروه اصلی تقسیم کرد. در هر دسته بندی تاثیر زمان بر دو عامل سال تولید و کیفیت کالا می باشد که این موضوع با مساله کمیاب شدن عطر ها بی ارتباط نیست در ادامه به معرفی این شش گروه اصلی می پردازیم:

 

  • گروه اول عطر های سفارشی

این گروه شامل عطر هایی هستند که مطابق با خواسته و سلیقه مشتری توسط طراحان خبره شخصی سازی شده و منطبق با رایحه مورد علاقه مصرف کننده ایجاد می گردند. این عطرها اغلب با مواد اولیه طبیعی و گرانبها ساخته و پرداخته می گردند و رایحه های منحصر بفردی با توجه به شخصیت و ذایقه سفارش دهنده دارند. و بعنوان عطر امضای شخصی مورد استفاده قرار میگیرند. henry jacques و Roja Dove  دو تن از معروف ترین طراحان عطر در جهان هستند که این خدمات را پیشتر به اشخاص و در انحصار مشتریان حقوقی و فروشگاه های ویژه ای ارایه کرده اند.

 

  • گروه دوم عطر هایی که تولید آن ها متوقف شده 

این گروه شامل عطر هایی هستند که روند تولید آن ها در سال های نخست به علت دلایل مختلفی از جمله عدم یا محدودیت دسترسی به منابع اولیه، کاهش تقاضا، صرفه اقتصادی و یا سیاست کمپانی برای معرفی محصولات جدید، متوقف شده است.این عطرها معمولا بسته به میزان تقاضا و تولید پیشین خود از یک تا چند سال بعد نیز در بازار فروش در دسترس خواهند بود. علت توقف تولید این نمونه ها دلایل مختلفی از جمله عدم یا محدودیت دسترسی به منابع اولیه، کاهش تقاضا، صرفه اقتصادی و یا سیاست کمپانی برای معرفی محصولات جدید را شامل می شود.

 

  • گروه سوم عطر های برتر

این گروه شامل عطر هایی می باشد که از لحاظ کیفی با بالاترین سطح کیفیت تولید می شوند. عطری که در دو یا چند سال مختلف تولید شده باشد و تکنولوژی استخراج مواد اولیه و فرمولاسیون رایحه در این سال ها بروزرسانی شده باشد، از لحاظ کیفی دارای کیفیت بالاتر و ارزشمند تری نسبت به نسخه قدیمی خود می باشد.که علاوه بر کیفیت، خصوصیات دیگری از جمله فرم بطری و نوع بسته بندی آن نیز دچار تغییراتی شده است.

 

  • گروه چهارم عطر های اصلاح شده

این گروه شامل عطر هایی می باشند که به علت محدودیتهای تامین و استخراج مواد اولیه، تغییر کمی و کیفی منابع و یا سیاست های کمپانی جهت کاهش قیمت تمام شده کالا مجدد با مواد اولیه جایگزین تولید می شوند. این عطر ها را می توانیم عطر های اصلاح شده بنامیم . در سال های اخیر علت اصلی تغییرات ساختاری، ضوابط و استانداردهای سلامت محوری بوده که توسط بنیاد جهانی عطر International  Fragrance Association صادر و سبب محدودیت و ممنوعیت هایی در استفاده از برخی مواد و ترکیبات موجود در عطرها می شوند که باعث ریفرموله شدن و بازسازی ساختار عطرها شده است.

 

  • گروه پنجم عطر های حاشیه 

خط تولید اصلی عطر ها از صفر تا صد برنامه ریزی و ایجاد می گردند تا با طراحی منحصر بفرد و کمپین های تبلیغاتی خود بازار فروش موفق و سود آوری را ایجاد کنند. این تولیدات مطابق بر نیاز بازار و سیاست های فروش پایه و الگوی تولیدات چند محصول بعد از خود می شوند که از فرمولاسیون و قالب کلی آنها پیروی میکنند، تا محصولات جدید را در مسیر هموار شده خود با صرف منابع و انرژی کمتر به سودآوری برسانند. این گونه تولیدات در دسته بندی عطر های حاشیه قرار می گیرند. 

 

  • گروه ششم عطر با ویرایش محدود

این گروه شامل تولیدات عطر هایی می شود که جهت مناسبت های ویژه مانند: گرامی داشت، سالگرد، ادای احترام، و یا سیاست های بازاریابی با تغییری محسوس در ساختار یا بسته بندی نسخه اولیه در بازه زمانی معین به تعداد مشخص تولید و عرضه میگردند. 

 

  • خرید تستر عطر و ادکلن های کمیاب

معمولا در فروشگاه های شهر و فروشگاه های اینترنتی محصولات پر فروش را جهت بازدید مشتری نمایش می دهند اما گاهی بعضی از افراد دنبال یک مدل عطر می گردنند که در هیچ فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن پیداش نمی کنند. ضمنا همان طور که مطلع هستید بعضی از عطر و ادکلن ها دارای تستر هستند که در ایران این تستر ها خرید و فروش می شوند. تستر ها معمولا در جعبه های سفید هستند که در بعضی موارد درب روی شیشه عطر هم ندارند ولی از کیفیتی کاملا مشابه به عطر اورجینال برخوردارند. به همین جهت درصورتی که قصد خرید تسترعطر را دارید می توانید با مطالعه مقاله فروش تستر عطر اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و خریدی مطمئن و آگاهانه انجام دهید. اگر هم به دنبال راه حلی سریع تر هستید پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را با دقت مطالعه فرمائید.

 

 

سفارش عطر کمیاب

 

 

ثبت سفارش عطر و ادکلن های کمیاب

 

شما می توانید با توجه به شرایط زیر تمام عطر و ادکلن های کمیاب مورد علاقه خود را از فروشگاه آرانیکا تهیه کنید:


در صورتی که آن عطر و یا تستر عطر در سایت آرانیکا نبود با فروشگاه تماس بگیرید.


ارتباط با آرانیکا از طروق مختلف امکان پذیر است:

 اینستاگرام( aranikacom )

تماس با دفتر (89 49 01 91 21)

واتس آپ ( 89 49 01 21 )


ارسال مشخصات رنگ و مدل شیشه و جعبه عطر، اسم عطر و یا اسم برند به فروشگاه آرانیکا در صورت وجود پس از بررسی موضوع از دفتر آرانیکا با شما تماس می گیرند و قیمت و موجودی را اعلام می کنند، که در صورت تایید شما، سفارش عطر ثبت شده و ارسال می شود. مشتریان تهرانی می توانند هزینه عطر را زمان تحویل با کارت خوان پرداخت کنند، اما برای مشتریان شهرستان ها می بایست قبل از ارسال هزینه عطر پرداخت شود.