چه از طرفداران عطر و ادکلن هستید و چه تازه وارد دنیای عطرها شده اید، پیدا کردن و خرید عطر زنانه ملایم که دوست دارید می تواند تجربه ای دلهره آور باشد. وقتی به پیشخوان عطر نزدیک می‌شوید، تنها اطلاعاتی که می‌توانید در مورد هر یک از عطرهای جلوی خود به دست آورید، ظاهر بطری است که البته چیز زیادی به شما نمی‌گوید.

شما برای خرید ادکلن زنانه با بوی ملایم اغلب مجبور می شوید چند انتخاب از صدها بطری موجود را با کمک یک فروشنده سرسخت، که معمولاً هیچ کمکی نمی کند، استشمام کنید. توجه داشته باشید رایحه ای که دوستش دارید واقعاً می تواند بخشی از شما شود، امتدادی از خودتان!

ادکلن‌های زنانه با بو و رایحه ملایم

بویایی قوی ترین حواس است و به بهترین وجه می تواند بر فعالیت مغز تأثیر بگذارد. لامپ‌های بویایی بخشی از سیستم لیمبیک هستند و مستقیماً به مناطقی از مغز که احساسات و یادگیری را پردازش می‌کنند متصل می‌شوند. تصور کنید وارد یک اتاق جلسه می شوید. شما با همکاران دست می دهید، سپس همه می نشینند. در عرض چند ثانیه همه آنها شروع به بو کشیدن کف دست خود می کنند و از آثار شیمیایی باقی مانده از دست دادن سرنخ هایی در مورد شما می گیرند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2015 میلادی توسط محققان انجام شد، بو کشیدن کف دست‌ها پس از دست دادن، معمولاً در عرض 30 ثانیه پس از تعامل، احتمالاً به افراد کمک می‌کند تا در مورد سلامتی و سازگاری ژنتیکی فرد اطلاعاتی کسب کنند. خرید ادکلن و همچنین بوییدن می‌تواند اطلاعاتی در مورد وضعیت عاطفی افراد ارائه دهد، مانند اینکه آیا آنها خوشحال، غمگین یا ترسیده هستند. ذهن این احساسات را البته ناخودآگاه جمع می‌کند.

راهنمای جامع برای همه سلیقه هاعطر زنانه چی خوبه؟

 

در این مقاله برای شما بانوان عزیز پنج ادکلن زنانه با رایحه ملایم که قابلیت استفاده در هر زمان و مکان را داشته باشد، معرفی خواهیم کرد.

 

پنج رایحه پرطرفدار در عطرهای ملایم زنانه

 

1- اسطوخودوس

رایحه اسطوخودوس

اسطوخودوس که احتمالاً یکی از محبوب‌ترین رایحه‌ها به دلیل خواص آرام ‌بخش است، اغلب توسط افرادی که بینی‌های حساسی دارند استفاده می‌شود، زیرا التهاب را در فصل آلرژی کاهش می‌دهد. اسطوخودوس همچنین در آروماتراپی به عنوان آرامش‌بخش خلق و خو استفاده می‌شود، بنابراین مطمئناً با خرید ادکلن زنانه ملایم با رایحه اسطوخودوس یا هر محصول دیگری از اسطوخودوس لذت خواهید برد!

yes عطر ملایم زنانه با رایحه اسطوخودوس: ادو پرفیوم زنانه پارفومز د مارلی SEDBURY

ادوپرفیوم زنانه پارفومز د مارلی نخستین بار در سال 2015 در کشور فرانسه عرضه شد. به طور کلی این عطر زنانه ملایم در دسته عطر های تند و گرم دسته بندی می شود و طرفداران زیادی دارد. نت های غالب در این عطر زنانه، نت های گلی هستند. مریم گلی، نارنگی، ترنج و به ویژه اسطوخودوس رایحه هایی هستند که بیشتر از هر بویی در این عطر حس می شوند.

این عطر در نت های میانی از گل سرخ، یاس و زنبق تشکیل شده است. نت های پایه آن عبارت هستند از بنزوئین، وانیل، عنبر، خس خس و نعنای هندی. بیشتر افراد از این عطر در فصل بهار و پاییز استفاده می کنند و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم را مناسب استفاده از این عطر نمی دانند. همچنین این عطر در مهمانی های شبانه طرفداران کمتری دارد و در طول روز بیشتر استفاده می شود.

 

2- پرتقال

رایحه پرتقال

با توجه به اینکه پرتقال یک رایحه واقعی مرکبات است، شاید اینطور به نظر نرسد؛ اما این عصاره می تواند بسیار دوست داشتنی باشد. در زمان خرید ادکلن به خصوص وقتی با نت های لیموترش یا وانیل همراه شود.

پرتقال که به دلیل ویژگی‌های نشاط‌بخش و نیروبخشش دوست‌داشتنی است، بیش از آنکه طاقت‌فرسا باشد، طراوت‌بخش است و می‌تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند، به‌ویژه در میان کسانی که اضطراب یا افسردگی دارند.

yes عطر زنانه ملایم با رایحه پرتقال: ادو پرفیوم زنانه الیه ساب GIRL OF NOW SHINE

ادوپرفیوم زنانه الیه ساب در دسته عطرهای شیرین برای پوست های حساس دسته بندی می شود که نخستین بار در سال 2018 عرضه شد. رایحه های میوه ای و چوبی نت های غالب این عطر را تشکیل می دهند؛ البته نت های میوه ای بیشتر از چوبی. هر چند که استفاده از این عطر در طول روز طرفداران بیشتری دارد، اما در مهمانی های شبانه هم به عنوان رایحه ای باشکوه برای انعکاس بیشتر تصویر زنی مجلل به کار می رود!

آناناس، پسته، گلابی و به ویژه پرتقال ماندارین رایحه های اولیه این عطر و بادام تلخ، شکوفه پرتقال و یاس رایحه های میانی این عطر را تشکیل می دهند. وانیل، نعناع و زنبق هم نت های پایه الیه ساب هستند. ظاهر بطری این عطر نیز مانند بوی آن منعکس کننده شکوه خاصی است که آن را به هدیه ای زینتی برای زنان تبدیل کرده است. از این ادکلن زنانه با رایحه ملایم معمولا در هر چهار فصل سال استفاده می شود؛ اما در فصل پاییز طرفداران بیشتری دارد.

 

3- چوب صندل

رایحه چوب صندل

چوب صندل یک رایحه خانگی است. چوب صندل که به طور مشخص گرم، خامه ای و صاف است، رایحه ترجیحی برای خرید ادکلن هایی است که ترکیبی از نت های گلی، چوبی و مرکباتی است. چوب خامه‌ای و بوی ملایم پودری آن، آن را برای بینی‌های حساسی که کمی مشک و مخمل را به‌عنوان رایحه خاص خود دوست دارند، عالی می‌کند.

yes ادکلن ملایم زنانه با رایحه چوب صندل: ادو تویلت زنانه جوپ JOOP FEMME

ادو تویلت زنانه جوپ را در دسته عطر های شیرین و چوبی می توان قرار داد. این عطر نخستین بار در سال 1987 روانه بازار شد. گشنیز، نت های میوه ای، ترنج و لیمو، نت های اولیه و یاس، شکوفه پرتقال، گل رز و زنبق، نت های میانی این عطر را تشکیل می دهند. نت های پایه جوپ از عطر چوب صندل، عنبر، وانیل، دانه تونکا، مشک، نعنای هندی، خزه بلوط و سدر تشکیل شده است.

در لحظه اولی که بوی این عطر را استشمام می کنید، رایحه چوب صندل اولین چیزی است که حس می کنید. شما طبیعتا از این عطر در هر زمانی از سال می توانید استفاده کنید؛ اما هر چقدر هوا سرد تر باشد، استفاده از این عطر مرسوم تر است. پس فصل زمستان بهترین زمان برای انتخاب این عطر است. علاوه بر این، شب ها نیز زمان مناسب تری برای استفاده از این عطر زنانه ملایم است.

 

4- وانیل

رایحه وانیل

وانیل شیرین، آرامش بخش و کاملا خالص، مورد علاقه مردم است. وانیل که به خاطر نت‌های ملایم و رایحه‌ای شبیه به پودر بچه طرفدار دارد، در دسته‌ای از محصولات محبوب، از محصولات آرایشی بهداشتی گرفته تا خوشبوکننده‌های هوا، استفاده می‌شود.

کلاسیک و ساده، وانیل یک رایحه ایده آل برای بینی های حساس است، به خصوص اگر برای خرید ادکلن رایحه ای را می خواهید که در مشخصات آن عطر نوستالژیک باشد. (آن کوکی های وانیلی را که در دوران کودکی می خوردیم را به خاطر بیاورید!)

yes ادکلن زنانه ملایم با رایحه وانیل: ادو تویلت زنانه کاشارل NOA

ادو تویلت زنانه کاشارل نخستین بار در سال 1998 روانه بازار شد. این محصول جزء عطر های تند، گرم و کمی شیرین است و نت های غالب آن، چوبی، گلدار و مشک دار هستند. گل صد تومانی، فریزیا، نت ‌های سبز، هلو، آلو و مشک، نت های ابتدایی، زنبق، علف سبز، یاس و رز، نت های میانی و قهوه، وانیل، گشنیز، چوب صندل، دانه تونکا و سدر، نت های پایه این عطر را تشکیل می دهند.

رایحه این عطر ظریف زنانه، مانند بطری سیاره مانند آن، رازآلود و خاص است و با وجود بوی لطیف و ملایم، تاثیر گذاری محسوسی دارد. کاشارل برای تمام فصل های سال و به ویژه بهار مناسب است. استفاده از این عطر زنانه با رایحه ملایم در طول روز بیشتر از شب ها طرفدار دارد.

 

5- گل رز

رایحه گل رز

رز یکی از رایحه های اصلی در صنعت عطر و ادکلن است، شاید به این دلیل که یکی از سازگارترین رایحه ها نیز هست. در خرید ادکلن گرچه رایحه بسیار متفاوتی نسبت به منبع اصلی خود دارد، اما این عطر بسیار دوست داشتنی است زیرا بوی قوی گل رز را می گیرد و آن را به چیزی نرم، شیرین و در اصل توت مانند تبدیل می کند. رایحه‌ای رمانتیک و لطیف، اگر از همه رایحه های دیگر خسته شده اید، نت رز را نت اصلی عطر زنانه ملایم خود قرار دهید.

yes عطر ملایم برای زنان با رایحه گل رز: ادو تویلت زنانه زارا APPLE JUICE

ادو تویلت زنانه سیب زارا در سال 2012 روانه بازار شد. این عطر زنانه ملایم در دسته عطر های گلی، میوه ای و چوبی با بوی غالب تند دسته بندی می شود. نت‌ های ابتدایی آن از رایحه سیب، پرتقال و گریپ فروت، نت های میانی از رز، گل صد تومانی، بنفشه و یاس و نت های پایه آن از مشک، چوب صندل و سدر ساخته شده اند.

البته بوی غالب این عطر گل رز است. این عطر برای روز های گرم سال انتخاب بهتری است و در فصل تابستان بیشتر از هر فصلی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما به هر حال انتخاب آن در فصل های دیگر به سلیقه شخصی شما بر می گردد. همچنین روز ها که هوا گرم تر است نیز زمان بهتری برای استفاده از این عطر برند زاراست.

 

راهنمای خرید: چگونه بهترین عطر ملایم را برای زنان انتخاب کنیم؟

بهترین عطر زنانه ملایم

خرید نوع مناسب عطر زنانه ملایم می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر از ویژگی های آن بی اطلاع باشید. برای کمک به شما در تصمیم گیری صحیح، راهنمای خرید ادکلن زیر را گردآوری کرده ایم. نگاهی به آن بیندازید و مطمئن شوید که هر عطری که انتخاب می‌کنید دارای فاکتورهای زیر باشد:

 

نت عطر

درک سه نوع نت در یک عطر ضروری است. این به شما امکان می دهد لایه های عطر را درک کنید. اساساً سه نوع نت وجود دارد. توجه داشته باشید بالاترین نت برای این است که شما بلافاصله پس از اسپری رایحه آن را درک کنید. نت میانی یا قلبی پس از اسپری کردن عطر ملایم حدود 30 دقیقه ماندگاری دارد. در نهایت، نت پایه چیزی است که ساعت های بیشتری باقی می ماند.

غیر از این ها، ممکن است گزینه هایی از نظر نت های چوبی، شرقی یا مرکباتی داشته باشید.اگر بوی تند می خواهید با چوب همراه باشید. اگر به بوی میوه یا گل علاقه دارید، ما عطرهایی با نت مرکبات را پیشنهاد می کنیم.

با این حال، اگر عطری می خواهید که بتوانید در محل کار خود استفاده کنید، عطرهایی با نت های شرقی را به شما پیشنهاد می کنیم . این عطرها علاوه بر ماندگاری طولانی تری، ملایم هستند و خیلی تند و تیز نیستند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید با توجه به فصل‌ها بروید، برای فصل تابستان سراغ نت‌های آبی و مرکباتی بروید. به همین ترتیب، نت های چوبی را برای زمستان و نت های شرقی را برای موسمی انتخاب کنید.

 

ملایم برای پوست

در خرید ادکلن مطمئن شوید که عطر روی پوست ملایم است، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. باید به راحتی و بدون تحریک جذب شود.

 

غلظت عطر

آشنایی با نقاط قوت، ماندگاری و غلظت عطر یکی از اصول مهم خرید ادکلن زنانه است. به طور کلی، عطرها باید حدود 15-25٪ غلظت داشته باشند. این باعث می شود عطر بدون اینکه خیلی قوی شود ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در صورت خرید ادو پرفیوم، غلظت 10 تا 15 درصد توصیه می شود. به همین ترتیب، غلظت رایحه 10 درصد برای ادکلن و غلظت 2 تا 4 درصد برای ادکلن ترجیح داده می شود.

 

بسته بندی

اگر می خواهید شیشه عطر را در کیف خود حمل کنید، به دنبال چیزی فشرده و محکم باشید. حتی اگر بیشتر بطری‌های عطر از شیشه ساخته شده‌اند، ممکن است گزینه‌هایی دیگری پیدا کنید. تفاوت بسته بندی عطر مورد نظر با سایر برند ها و به عبارتی خلاقیت آن ها یکی از فاکتور های مهمی است که می توانید در خرید عطر زنانه ملایم به آن ها توجه کنید. به خصوص اگر قصد هدیه دادن ادکلن را دارید.

در اکثر اوقات، برند ها از رنگ ها و طرح های ثابتی در ارائه محصولات خود استفاده می کنند. شما بسته به علاقه شخصی تان به طرح ها یا خانواده رنگی خاصی، می توانید به سراغ برند های خاصی بروید. احتمالا بسته بندی این برند ها به علاقه شما نزدیک تر هستند.

 

نتیجه گیری

از آنجایی که به پایان این مقاله نزدیک می شویم، امیدواریم تا کنون ایده بهتری در مورد انواع عطرها (به خصوص عطرهای زنانه ملایم) داشته باشید. اگر هنوز مردد هستید، عطر مارک جاکوبز DIVINE DECADENCET را به شما پیشنهاد می کنیم. این عطر در دسته عطر های وانیلی، گلی و تند و گرم قرار می گیرد.

این عطر به قدری پرکاربرد است که می توانید آن را برای همه مناسبت ها، رویدادها و فصول استفاده کنید. بوی ملایم و در عین حال جذابی دارد و همچنین دارای ماندگاری طولانی مدت است. علاوه بر این، روی پوست ملایم است و آن را به گزینه ای ارجح برای همه تبدیل می کند. پس با بوی بدن خداحافظی کنید و با بهترین عطر به اعتماد به نفس سلام کنید.

 

سوالات متداول

چگونه و کجا باید عطر بزنم؟

عطر را روی نقاط نبض دار خود اسپری کنید. می توانید آن را روی مچ دست، داخل آرنج، پشت لاله گوش و ... اعمال کنید. از آنجایی که این نقاط نبض دار هستند و گرمای بدن را ساطع می کنند، بهتر است این نواحی را با عطر زنانه ملایم اسپری کنید.

enlightened نکته مهم: همیشه عطر را روی پوست اسپری کنید نه روی لباس.

 
چگونه عطرها ماندگاری بیشتری داشته باشند؟

به غیر از استفاده از عطر روی نقاط نبض دار بدن خود، می توانید چندین مرحله مختلف را برای ماندگاری بیشتر انجام دهید. بلافاصله بعد از دوش گرفتن آن را اسپری کنید. همیشه قبل از استفاده از عطر، پوست خود را مرطوب کنید. آن را مالش ندهید و بگذارید به طور طبیعی روی پوست بماند. اگر می خواهید تمام روز ماندگار باشد، می توانید به نقاط نبض دار خود کمی وازلین بزنید و سپس اسپری کنید.

استفاده از عطر بر روی مو های خود، راه دیگری است. به یاد داشته باشید که هرگز عطر را مستقیما بر روی موی خود اسپری نکنید. آن را بر روی برس یا شانه خود اسپری کنید و سپس مو های خود را با آن شانه کنید و یا عطر را در هوا اسپری کنید و اجازه دهید که مولکول های عطر بر روی مو های شما بنشینند.

 
شیشه عطر را چگونه باید نگهداری کرد؟

شیشه عطر را همیشه از حرارت مستقیم دور نگه دارید. هرگز آن را در حمام نگه ندارید. به جای آن، بطری را داخل کمد یا روی میز آرایش خود قرار دهید. نگهداری از عطر در مکانی تاریک با دمای ثابت نیز ماندگاری آن را بالا می برد.

به طور کلی به یاد داشته باشید که گرما، رطوبت و نور ترکیب شیمیمایی و رنگ عطر را تغییر می دهند و بوی عطر را تخریب می کنند. بهتر است عطر را همواره در جعبه آن نگه دارید تا از این سه عامل دور باشد.

 
از چند اسپری عطر باید استفاده کرد؟

اگر عطر از مواد باکیفیت تهیه شده باشد، دو تا چهار اسپری کافی است. زیاده روی در آن ممکن است باعث ناراحتی شما و اطرافیانتان و ایجاد سردردهای عطری شود.