زمانی که می خواهیم عطر و ادکلن جدید انتخاب کنیم، سعی می کنیم از دوستان و آشنایان که رایحه عطر آن ها را می پسندیم، سوال کنیم که مثلا اسم عطرتون چیه؟ چقدر ماندگاری دارد؟ از کجا خریدین؟ و .... و بالاخره پس از کلی بررسی و تحقیق آن عطر را خریداری می کنیم. و وقتی اسپری می کنیم، در بعضی مواقع می بینیم رایحه ای که استشمام می شود با رایحه کسی که به شما معرفی کرده تفاوت آشکار دارد! و شاید به این موضوع فکر کنیم که این عطر تقلبی است و با کلی بررسی در اینترنت باز هم تفاوت آن را درنیابیم.

 

عطر ها دارای روغن های اسانس دار هستند که برخی از این روغن ها با جذب پوست باعث می شود که رایحه ای متفاوت از آن برای شما متصاعد شود. البته سن اشخاص و ترکیبات شیمیایی بدن هم از جمله مواردی است که بر این موضوع تاثیر گذار خواهد بود. بهتر است برای پخش بیشتر نت های عطر آن را در جای مناسب اسپری شود که دارای نبض هستند.

                                                   

بدیهی است اگر عطر را در نقاطی که فاصله رگ ها به پوست نزدیک تر از نقاط دیگر می باشد اسپری کنید، در این صورت احساس پخش رایحه ی بیشتری را دارید. نقاط نبض دار مناسب مانند : به پایین گلو، مچ دست ها، پشت گوش ها، پشت آرنج دست ها و پشت زانو ها که باعث می شود رایحه از پایین به بالا متصاعد شود. البته تمیزی پوست اهمییت بسیاری دارد. مثلا اسپری عطر بعد از تعرق بدن دوام کمتری را نسبت به روی پوست تمیز دارد.

 

در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

چرا رایحه ی یک عطر روی پوست افراد متفاوت بنظر می رسد ؟

 

با توجه به نوع پوست خود، عطر مناسب را انتخاب کنید

سه نوع پوست مختلف وجود دارد: پوست خشک، مختلط یا چرب. قبل از انتخاب عطر باید ویژگی های پوست خود را در نظر گرفت. با این حال، عوامل دیگری با کیمیاگری بین عطر و پوست شما (اپیدرم) مداخله می کنند و انتخاب و خرید عطر را صرفاً بر اساس این ویژگی ها دشوار می کند.

 

واکنش بین عطر و پوست

 

 

 

چرا رایحه ی یک عطر روی پوست افراد متفاوت بنظر می رسد ؟

 

نحوه واکنش یک عطر بر روی پوست به عوامل زیر بستگی دارد:

 

  • پوست مرطوب

هر چه پوست بیشتر رطوبت رسانی شود، ماندگاری عطر بیشتر خواهد بود. بنابراین توصیه می شود حداقل یک لیتر آب در روز بنوشید تا هیدراتاسیون خوبی داشته باشید.

 

  •  Ph پوست

میزان اسیدی و قلیایی بودن پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. هرچه پوست لطیف تر باشد، رایحه عطر بهتر حفظ می شود. با این حال، عرق نیز می تواند بوی عطر را تغیر یا حتی مخدوش کند. غلظت 20 درصدی یا بیشتر مانند پرفیوم و ادو پرفیوم برای افرادی که پوست اسیدی دارند، مناسب تر است .

 

  • فعالییت فردی

مشاهده شده است که یک فرد فعال ماندگاری عطر خود را بیشتر از فردی با سبک زندگی کم تحرک احساس می کند.

 

  • شخصیت بویایی

عطرهایی متشکل از رایحه هایی که خاطرات خوشی را برای فرد زنده می‌کند، کاملاً مناسب آن فرد است. خرید عطر بر اساس شخصیت بویایی مثبت با شخصی که آن را استفاده می کند، هماهنگی کامل خواهد داشت. هرچه کودکان زیر 7 سال بیشتر با رایحه های زندگی روزمره، طبیعت، غذای خوب و سفر همراه شوند.آنها در بزرگسالی غنی تر خواهد شد.

 

 

 

چرا رایحه ی یک عطر روی پوست افراد متفاوت بنظر می رسد ؟

 

 

  • غذا

آنچه می خوریم بر بوی پوست ما تأثیر می گذارد. مثلاً خوردن گوشت یا پیاز به مقدار زیاد تاثیر دارد و بوی پوست را تغییر می دهد. سپس عطر استفاده شده به شکل متفاوتی درک می شود.

 

  • دمای پوست

دمای بدن انسان معمولاً ثابت است، اما اگر دمای بدن به میزان کم یا زیاد افزایش یا کاهش یابد، می‌توان روی عطر تأثیر گذاشت.

 

  • داروها

برخی داروها رایحه پوست و در نتیجه عطری که به آن زده می شود را تغییر می دهند.

 

  • آب و هوا

بسته به کشور و آب و هوا، بوی عطر خود را به یک شکل نخواهید گرفت. برای مثال، در فضایی که دارای تهویه مطبوع است، بوی عطر خود را دشوارتردرک خواهید کرد.

 

  • بیماری

ثابت شده است که برخی بیماری ها باعث اختلال در پوست می شوند. برخی از بیماری ها را می توان با استفاده از مولکول های بویایی تشخیص داد.

 

  • فصول

خرید عطر در فصل تابستان یا فصل زمستان بوی یکسانی نخواهد داشت و بسته به فصل سال (پاییز، زمستان، بهارو تابستان) عطر روی پوست واکنش متفاوتی خواهد داشت. 

 

  • چرخه هورمونی

در خرید عطر به این نکته توجه داشته باشید، حس بویایی بر اساس چرخه هورمونی در نوسان است. در طول یک چرخه ماهانه، رایحه یک عطر کم و بیش روی پوست احساس می شود. از سوی دیگر، تغییرات هورمونی که در دوران نوجوانی، بعد از بارداری یا یائسگی رخ می دهد، می تواند ذائقه ما را تغییر دهد و ترجیحات ما را نسبت به عطرها تغییر دهد. 

با مطالعه مقاله خانواده بویایی درک بهتری نسبت به انتخاب و خرید عطر بدست خواهید آورد.

 

  • سن

رایحه روی پوست‌های مسن‌تر معمولاً سریع‌تر از بین می‌روند، بنابراین عطر ماندگاری کمتری دارد.

 

 

 

چرا رایحه ی یک عطر روی پوست افراد متفاوت بنظر می رسد ؟

 

 

خرید عطر مردانه یا زنانه: بسته به نوع پوست، عطر بسیار زنانه ای که روی پوست مردانه زده می شود، می تواند مردانه باشد و برعکس. عطر یک "احساس" است که فراتر از جنسیت عمل می کند. بیشتر اوقات ما درباره ی عطرهای یونیسکس ( قابل استفاده برای هر جنسیتی) را می شنویم. به همین دلیل، عطرها کمتر بر اساس جنسیت طبقه بندی می شوند، مخصوصاً در عطاری های به اصطلاح محرمانه بیشتر اتفاق می افتد. عطرها روی پوست کودکان، به شکلی بسیار نرم تکامل می یابند، به همین ترتیب روی پوست نوجوانان رایحه ها قدرت بیشتری می گیرند.

 

  • رنگ مو

در گذشته تصوراتی از قبل وجود داشت مبنی بر اینکه عطرهایی خاص برای بلوندها و عطرهایی ویژه برای سبزه ها وجود دارد. این بحث منسوخ شده است و دیگر در عطرسازی نه توسط عطاری ها و نه توسط مشاوران عطرسازی ادعا نمی شود.

در خرید عطر به یاد داشته باشید که شنیدن این موضوع که یک ادکلن روی پوست «از بین می رود» یا «محو می‌شود» رایج است. به همین دلیل مهم است که وقت بیشتری را صرف کرده و عطر را برای یک روز یا یک شب کامل امتحان کنید تا رایحه عطر را با کیمیاگری آن با اپیدرم (پوست خود) تأیید کنید. در واقع، عطر یک محصول زنده است که دائماً در حال تکامل است. عطری که روی دوستتان می پسندید ممکن است همان حس را روی پوست شما ایجاد نکند. در واقع این پوست است که حرف آخر را می زند و باعث انتخاب و خرید عطر می شود.

 

به طور خلاصه، رایحه پوست با توجه به همه عوامل فوق تغییر می کند و رایحه آن بسیار تکاملی است. هرچه عناصر طبیعی بیشتری وجود داشته باشد، خود عطر بیشتر تکامل می یابد. باید در نظر گرفته شود با گذشت زمان، عطر با توجه به پارامترهی دیگری هم قابل تغییر است: خوب است بدانید، عطرها از ترکیب نت های آغازین، میانی و پایانی تشکیل شده اند.

 

بنابراین در خرید عطر، رایحه ایجاد شده با تماس بین پوست و عطر تابع معیارهای زیادی است. همانطور که اگر کیمیا روی پوست و عطر در ملاقات بین دو نفر به درستی کار کند، می تواند یک رایحه شگفت انگیز ایجاد کند. در غیر این صورت، جادو وجود نخواهد داشت: پوست و عطر "همدیگر را درک نمی کنند". با این حال، این به این معنی نیست که عطر خوب نیست، بلکه به این معنی است که برای شما مناسب نیست.

 

عطرهای مشابه روی پوست مرد یا زن واکنش متفاوتی خواهند داشت. عطر زنانه روی پوست مردان به طور متفاوتی تکامل می یابد، مردانه تر می شود و برعکس، عطر مردانه روی پوست زنان نرم تر می شود.

 

بهترین نقاط مناسب اسپری عطر را پیدا کنید

 

 

 

چرا رایحه ی یک عطر روی پوست افراد متفاوت بنظر می رسد ؟

 

 بهتر است برای ماندگاری بیشتر عطر را با توجه به نقاط نبض دار (پوست گردن، سینه، ناف، آرنج و مچ دست) در جایی که پوست گرمتر است و رایحه به خوبی پخش می شود، استفاده کنید. شما همراهان گرامی می توانید برای انتخاب و خرید عطر مناسب به صورت آنلاین و در کوتاه ترین زمان از متخصصان فروشگاه معتبر اینترنتی آرانیکا مشاوره بگیرید.